PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

UPS chce rozwijać połączenie kolejowe UE-Chiny przez Polskę

  • wnp.pl
  • 10 paź 2014 08:13

Globalna firma logistyczna UPS będzie rozwijać, wprowadzone na początku tego roku połączenie kolejowe pomiędzy miastami w Chinach a Hamburgiem, prowadząc pociągi z towarami w kontenerach przez Łódź.

REKLAMA

- Do świadczenia swoich usług UPS wybrało dwóch przewoźników kolejowych, z czego jeden gwarantuje świadczenie usługi na trasie z Chengdu w Chinach bezpośrednio do Łodzi - powiedziała nam Małgorzata Matusiewicz, dyrektor marketingu polskiego oddziału tej grupy. - Na tej trasie może być realizowane większość handlu do i z Chin oraz do/z Europy.

Według niej, drugi z dostawców działa na trasie z Zhengzhou bezpośrednio do Hamburga. Czas transportu kolejowego z Chin do Polski czy Niemiec wynosi od 14 do 18 dni, czyli jest on dwukrotnie krótszy od przewozów oceanicznych.

Niestety, UPS nie podaje nazw swoich podwykonawców, w tym przypadku przewoźników kolejowych.

- Rozwijamy segment transportu kolejowego, bowiem takie potrzeby zgłaszają klienci, szukający oferty przewozu przesyłek paletami - powiedział podczas spotkania w Warszawie z dziennikarzami Thomas Zeller, dyrektor ds. marketingu Regionu Wschodniego w Europie UPS. - Mieści się on pomiędzy segmentem szybkich, ale relatywnie droższych przewozów drogą lotniczą, a wolniejszym transportem oceanicznym.

Przypomnijmy, że w połowie września plan rozszerzenia swojego serwisu intermodalnego między Azją a Europą, a konkretnie na trasie z Suzhou do Warszawy, ogłosił największy konkurent UPS - DHL Global Forwarding. Stały pociąg z towarami w kontenerach ma pokonywać tę trasę w średnio w ciągu 14 dni.

Amerykańska grupa UPS, której obroty sięgały w ub.roku 54 mld dolarów, zalicza się niewątpliwie do innowacyjnych firm logistycznych. Rocznie na innowacje (w celu usprawnienia doręczania przesyłek i wykorzystania nowoczesnej technologii), przeznacza po ok. 1 mld USD.

Thomas Zeller ogłosił dziś, że po rynku amerykańskim, także w Europie wprowadzone zostaną wkrótce dwa nowe rozwiązania: UPS My Choice oraz UPS Access Point.

Pierwsze z nich to darmowa rejestracja na stronie UPS, w celu m.in. wcześniejszego powiadamiania o dostawie oraz możliwości przekierowania paczek na inny adres, w tym do punktów UPS Access lub przesunięcie dostawy na późniejszą datę. UPS My Choice umożliwia konsumentom także uaktywnić tzw. ustawienia wakacyjne, aby paczka została przetrzymana i dostarczona wtedy, kiedy wrócą do domu. Do rozwoju tej usługi przyczynia się m.in. powszechny dostęp do smartfonów.

UPS Access Point - to miejsca, w których będzie można odebrać przesyłki przez tych klientów, którzy nie mają możliwości obioru paczki w tradycyjny sposób. W Polsce będą to m.in. małe sklepy, stacje biznesowe i kioski, otwarte wieczorami i w weekendy.

Usługa ta może zostać z połączona z UPS My Choice, gdzie klient może również wybrać dostawę bezpośrednio do lokalizacji UPS Access Point albo przekierować paczkę, kiedy ta jest już w drodze. Ponadto, konsumenci mogą także zostawiać w punktach UPS Access Point zaadresowane (z etykietą wysyłkową) i przedpłacone przesyłki, w tym zwroty.

UPS zakłada, że do końca 2015 r. liczba UPS Access Point w Polsce wzrośnie do 200 (obecnie - dwa w Warszawie).

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA