PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Walka o ostatnią milę

  • Autor: Propertynews.pl
  • 09 sie 2016 10:28

Walka o ostatnią milę Fot. Fotolia

W dostawach e-commerce jednym z największych wyzwań związanych z realizacją zamówienia staje się tzw. ostatnia mila, czyli komfort klienta B2C przy odbiorze przesyłki. Ma ona wpływ nie tylko na jakość całego procesu doręczenia ale również na wizerunek e-sklepu.

REKLAMA

Ostatnia mila stanowi wyzwanie dla operatorów logistycznych, bowiem rynek e-commerce rozwija się bardzo prężnie, a e-konsumenci coraz częściej kupują w sieci już nie tylko drobne towary ale również produkty o większych gabarytach takie jak meble ogrodowe, wyposażenie siłowni, czy sprzęt RTV/AGD, oczekując od sklepów internetowych podobnego serwisu usług, jak w przypadku przesyłek o niewielkich rozmiarach. Dostawa tak niewymiarowych produktów wiąże się jednak z szczegółowym zaplanowaniem każdego etapu dostawy i obejmuje bardziej złożony proces.

Klienci sklepów internetowych, zwracają ponadto szczególną uwagę na wysoką jakość całego procesu realizacji zamówienia. Oprócz ceny produktu, czasu i kosztu dostawy, nadzwyczaj ważna jest dla nich estetyka samej przesyłki, zadeklarowany termin jej doręczenia, kompletność paczki oraz zachowanie kierowcy. Zgodnie z danymi agencji badawczej PMR, dotyczącymi problemów konsumentów, występujących przy zakupach w Internecie, aż 55 proc. respondentów znalazło się w sytuacji, w której nie byli zadowoleni z dokonanych e-zakupów. Na uwagę zasługuje również fakt, że 40 proc. klientów wskazało czas dostawy jako dłuższy niż w umowie, a 22 proc. że otrzymana przesyłka była uszkodzona. Są to jedne z najczęściej wymienianych w badaniu trudności, z jakimi spotykają się kupujący w Internecie, a za które odpowiedzialny jest operator logistyczny.

Chcąc zatem budować lojalność klientów oraz kreować swój wizerunek, sklepy internetowe dbają o pozytywne doświadczenia e-konsumentów na każdym etapie realizacji zamówienia
- od momentu zakupu towaru, po jego odbiór, wykorzystując tzw. ,,customer experience’’. Rolą firmy logistycznej jest więc nie tylko dostawa zapewniająca maksymalną elastyczność w doborze optymalnego miejsca i czasu doręczenia ale również wysoka dbałość o szereg pozostałych czynników, które wpływają na korzystny odbiór sklepu internetowego przez klientów.

Zwłaszcza, że wraz z rozwojem rynku e-commerce, kupujący coraz częściej oczekują od
e-sklepów także serwisów dodatkowych, obejmujących m.in. wniesienie zakupionego towaru, jego rozpakowanie czy dostawę w godzinach niestandardowych. W odpowiedzi na wciąż rosnące potrzeby e-klientów Rohlig Suus  Logistics wprowadził do swojej oferty bogatą paletę usług takich jak ,,white gloves’’ - pakowanie przesyłek ze szczególną starannością czy awizacja, dzięki której klient otrzymuje mailowo i telefonicznie powiadomienie o nadchodzącej przesyłce, tuż po jej załadowaniu na samochód dostawczy.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA