PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wyścig o każdą minutę

  • Autor: Cezary Szczepański
  • 09 paź 2015 13:51

Wyścig o każdą minutę Hub DHL

E-rewolucja w handlu ma olbrzymie znaczenie także dla branży logistycznej. Firmy muszą dostosowywać się do rosnących wymagań kontrahentów. Tym bardziej, że rynek ma przed sobą jeszcze olbrzymie możliwości rozwoju - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Igor Caban, dyrektor zarządzający DHL Parcel.

REKLAMA

- Podstawową szansą dla rynku usług logistycznych w Polsce jest rozwijający się rynek handlu internetowego, a co za tym idzie dostaw do klientów e-sklepów. Ilość zamawianych przez internet produktów z roku na rok staje się coraz większa. W Niemczech ilość zamawianych przesyłek na jedną osobę wynosi 9-10 rocznie. W Polsce ilość ta kształtuje się w okolicach 3. Oznacza to, że mamy jeszcze przed sobą duże możliwości rozwoju na polu zakupów internetowych - tłumaczy Igor Caban.

Z tego powodu przesyłki ekspresowe stają się coraz bardziej istotnym fragmentem działalności kurierów. Rynek bardzo szybko rośnie, tak samo jak oczekiwania klientów. - Oba te trendy są bardzo pozytywne, ale w połączeniu z presją cenową i dążeniem do najwyższej jakości stanowią bardzo wymagającą kombinację. Jeszcze parę lat temu usługa kurierska realizowana była zgodnie z bardzo powtarzalnym procesem w ciągu jednego, dwóch dni roboczych. Obecnie nie tylko przewozimy nieporównywalnie większe ilości przesyłek, ale czasy dostawy mierzone są w godzinach - tłumaczy Caban.

Jak z nowymi wyzwaniami radzą sobie firmy logistyczne? DHL korzysta z narzędzi, których źródłem jest... rozwój nowoczesnych technologii. - Proces doręczenia przesyłki może być zarządzany przez odbiorcę za pomocą aplikacji na urządzeniu mobilnym. Po uzyskaniu informacji o planowanym czasie dostawy, można podjąć decyzję czy przesyłka będzie doręczona przez kuriera, czy klient odbierze ją samodzielnie w dogodnym dla siebie miejscu i czasie - opisuje przedstawiciel DHL.

Jednocześnie stawia to nowe wymagania. Firmy musza być bardziej elastyczne i dostosowane do nowoczesnej infrastruktury informatycznej. - Sposobem jest także współpraca z punktami partnerskimi w przypadku DHL Parcel noszącymi nazwę DHL Parcelshops. Celem wszystkich zmian zawsze jest jedno - satysfakcja klienta - podsumowuje Igor Caban.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA