PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wyścig o każdą minutę

  • Autor: Cezary Szczepański
  • 09 paź 2015 13:51

Wyścig o każdą minutę Hub DHL

E-rewolucja w handlu ma olbrzymie znaczenie także dla branży logistycznej. Firmy muszą dostosowywać się do rosnących wymagań kontrahentów. Tym bardziej, że rynek ma przed sobą jeszcze olbrzymie możliwości rozwoju - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Igor Caban, dyrektor zarządzający DHL Parcel.

REKLAMA

- Podstawową szansą dla rynku usług logistycznych w Polsce jest rozwijający się rynek handlu internetowego, a co za tym idzie dostaw do klientów e-sklepów. Ilość zamawianych przez internet produktów z roku na rok staje się coraz większa. W Niemczech ilość zamawianych przesyłek na jedną osobę wynosi 9-10 rocznie. W Polsce ilość ta kształtuje się w okolicach 3. Oznacza to, że mamy jeszcze przed sobą duże możliwości rozwoju na polu zakupów internetowych - tłumaczy Igor Caban.

Z tego powodu przesyłki ekspresowe stają się coraz bardziej istotnym fragmentem działalności kurierów. Rynek bardzo szybko rośnie, tak samo jak oczekiwania klientów. - Oba te trendy są bardzo pozytywne, ale w połączeniu z presją cenową i dążeniem do najwyższej jakości stanowią bardzo wymagającą kombinację. Jeszcze parę lat temu usługa kurierska realizowana była zgodnie z bardzo powtarzalnym procesem w ciągu jednego, dwóch dni roboczych. Obecnie nie tylko przewozimy nieporównywalnie większe ilości przesyłek, ale czasy dostawy mierzone są w godzinach - tłumaczy Caban.

Jak z nowymi wyzwaniami radzą sobie firmy logistyczne? DHL korzysta z narzędzi, których źródłem jest... rozwój nowoczesnych technologii. - Proces doręczenia przesyłki może być zarządzany przez odbiorcę za pomocą aplikacji na urządzeniu mobilnym. Po uzyskaniu informacji o planowanym czasie dostawy, można podjąć decyzję czy przesyłka będzie doręczona przez kuriera, czy klient odbierze ją samodzielnie w dogodnym dla siebie miejscu i czasie - opisuje przedstawiciel DHL.

Jednocześnie stawia to nowe wymagania. Firmy musza być bardziej elastyczne i dostosowane do nowoczesnej infrastruktury informatycznej. - Sposobem jest także współpraca z punktami partnerskimi w przypadku DHL Parcel noszącymi nazwę DHL Parcelshops. Celem wszystkich zmian zawsze jest jedno - satysfakcja klienta - podsumowuje Igor Caban.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA