PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

X-kom rozbuduje centrum logistyczne w Częstochowie

  • Autor: PAP
  • 27 gru 2017 07:06

X-kom  rozbuduje centrum logistyczne w Częstochowie Fotolia

Jeden z największych w Polsce sprzedawców sprzętu komputerowego, firma x-kom, która jesienią uruchomiła nowe centrum logistyczne w specjalnej strefie ekonomicznej Euro-Park Mielec w Częstochowie, planuje kolejne inwestycje za ok. 15-30 mln zł. Spółka zakłada też dalszy wzrost zatrudnienia.

REKLAMA

Na obecną inwestycję, której realizacja dobiega końca, składają się dwa obiekty: czterokondygnacyjny biurowiec oraz hala przemysłowa o łącznej powierzchni przekraczającej 10 tys. mkw. Nowy obiekt ma ponad 8,2 tys. mkw. powierzchni magazynowej oraz blisko 1,9 tys. przestrzeni biurowej.

"Zrealizowaliśmy prace wykończeniowe w pierwszej części inwestycji i od prawie dwóch miesięcy działamy już w nowym centrum logistycznym. Przenosiny części biurowej zaplanowaliśmy na początek 2018 r. W bliskiej perspektywie planujemy rozpoczęcie kolejnej inwestycji o wartości 15-30 mln zł" - poinformował PAP dyrektor ds. sprzedaży i marketingu x-kom Przemysław Ladra, zapowiadając dalszą rozbudowę uruchomionego w strefie centrum logistycznego.

Centrum zostało wyposażone w jeden z najnowocześniejszych na świecie systemów automatyki - automatyzacja ma pomóc w zarządzaniu gospodarką magazynową i zwiększyć ilość realizowanych zamówień klientów nawet do kilku tysięcy na godzinę.

"Trzonem tego rozwiązania jest kompaktowy System Shuttle, przeznaczony do składowania dużej liczby szybko rotujących towarów. System składa się z regałów oraz zdalnie sterowanego robota transferowego, który pobiera produkty na odpowiednim poziomie i dostarcza je do windy. Nowatorskie jest również ulokowanie windy pośrodku regału, co skraca średnią odległość transportu i daje możliwość transportowania dwóch pojemników z towarem w tym samym czasie" - wyjaśnił dyr. Ladra, podkreślając innowacyjność zastosowanych rozwiązań.

Windy i system przenośników dostarczają towar do zautomatyzowanych stacji kompletacyjnych, dzięki czemu realizacja zamówienia odbywa się czterokrotnie szybciej niż w tradycyjny sposób. Czas od momentu zlecenia zamówienia do zapakowania towaru nie powinien przekroczyć 20 minut, co pozwala na realizację ok. 20 tys. zamówień dziennie. Zastosowanie samojezdnej platformy znacznie skraca czas obsługi, umożliwia grupowanie artykułów i maksymalizuje pojemność magazynu.

Przedstawiciele inwestora zapewniają, że automatyzacja nie powoduje redukcji zatrudnienia, ale podnosi wydajność pracy na poszczególnych stanowiskach. Obecnie x-kom zatrudnia w sumie w całej Polsce 1,1 tys. osób i poszukuje nowych pracowników do różnych działów w firmie. "Przede wszystkim rekrutujemy specjalistów oraz osoby do kadry menedżerskiej. Estymujemy, że w perspektywie najbliższego roku zwiększymy zatrudnienie o 5-10 proc." - podała spółka, która rozważa otwarcie w Polsce maksymalnie czterech nowych salonów.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.