PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zakończono nowe inwestycje w szczecińskim porcie

  • Autor: PAP
  • 01 gru 2015 17:12

Zakończono nowe inwestycje w szczecińskim porcie Fot. Fotolia

Odtworzona bocznica kolejowa, nowoczesne urządzenie do cięcia stali i zmodernizowany na potrzeby socjalne budynek czekają na najemców w Szczecińskim Parku Przemysłowym, który powstał na terenie byłej stoczni. Zakończyła się warta blisko 14 mln zł modernizacja.

REKLAMA

"Udało się zrealizować pierwsze od 2006 r. inwestycje na terenach postoczniowych, a teraz terenach Szczecińskiego Parku Przemysłowego" - powiedział we wtorek prezes Parku Grzegorz Huszcz.

W ramach przedsięwzięcia odtworzono m.in. dawną stoczniową bocznicę kolejową. "Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie organizmów na tym terenie bez łączności z systemem dróg kolejowych; to była naprawdę niezbędna inwestycja, bez niej nie ma przyszłości tego miejsca - powiedział Huszcz. W przyszłym roku po modernizacji rozjazdów torów przy ulicach sąsiadujących z terenami Parku, a także odnowieniu pozostałej część infrastruktury kolejowej przez kolejową spółkę, do SPP wjedzie pierwszy po latach pociąg.

Do odtwarzanego Centrum Obróbki Stali udało się kupić nowoczesną i wydajną maszynę do cięcia sterowaną numerycznie - powiedział Huszcz. "Maszyna pozwoli na świadczenie usług na rzecz naszych kontrahentów funkcjonujących na terenie stoczni oraz w okolicach Szczecina, ale mamy także ambicje zdobyć znaczącą część rynku zachodnioeuropejskiego" - dodał Huszcz. Według prezesa, pierwsze poważne kroki zostały już poczynione w tej sprawie.

Zmodernizowany został także na potrzeby socjalne budynek - tzw. szatniowiec. Do dyspozycji najemców jest w nim nieco ponad tysiąc miejsc.

Jak powiedział Huszcz, w letnich miesiącach na terenach SPP pracuje od 2,5 do 2,8 tys. osób, w okresie zimowym, przez ograniczenia w wykorzystaniu placów, jest około 2 tys.

"SPP osiąga dobre wyniki finansowe, zakończymy ten rok z zyskiem netto rzędu 2 mln zł z działalności operacyjnej" - powiedział Huszcz. "Pogłoski o śmierci branży stoczniowej są przedwczesne i mocno przesadzone" - dodał.

Modernizacja bocznicy kolejowej to koszt nieco ponad 4,6 mln zł, zakup maszyny do Centrum Obróbki Stali prawie 1,2 mln zł, a przebudowa budynku ponad 8,1 mln zł. Całkowita wartość projektu to blisko 14 mln zł, z czego prawie 4,4 mln zł to dofinansowanie unijne.

Szczeciński Park Przemysłowy jest lokalną spółką, zarządzającą aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa. Właścicielem spółki jest Towarzystwo Finansowe Silesia.

Park zarządza 45 ha z najważniejszą infrastrukturą postoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami. Obecnie ma 52 lokatorów.

Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.

Wśród kupionego w 2010 r. przez TF Silesia majątku po stoczni w Szczecinie znalazły się m.in. trzy pochylnie, nabrzeże o długości 510 m, wyposażone w urządzenia dźwigowe, a także place składowe, hale przemysłowe wraz z infrastrukturą dźwigową, obiekty biurowe oraz grunty o łącznej powierzchni 50 ha.

Powstałe w 2000 r. Towarzystwo Finansowe Silesia należy do skarbu państwa; specjalizuje się w rewitalizacji gospodarczej i zagospodarowywaniu obszarów poprzemysłowych.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA