PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Zalando testuje nowe opcje dostaw

Zalando testuje nowe opcje dostaw
Remko Bakker - Business Development w Zalando
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 16 sty 2019 11:48

Sprzedaż online podniosła komfort i wydajność zakupów zarówno dla konsumentów, jak i handlowców. Jednak opóźnienia w dostarczaniu przesyłek lub napięte harmonogramy dnia klientów mogą stać na drodze do idealnie zrealizowanej dostawy. W obliczu tego wyzwania, Zalando i Future Lab belgijskiej grupy pocztowej, bpost, stworzyły rozwiązanie wykorzystujące technologię inteligentnego domu. Instalując zdalnie sterowane zamki w domach w Antwerpii, w Belgii, firmy przetestowały dostawę i zwroty do wnętrza domu, tzw. ‘in home delivery’. Grupa testowa, zrekrutowana poprzez ankietę internetową, obejmowała osoby, które korzystały wcześniej z podobnych technologii lub były zainteresowane jej wypróbowaniem. O eksperymencie opowiadają: Remko Bakker - Business Development w Zalando oraz Patrick Leysen, VP Future Lab w bpost, którzy wspólnie kierowali projektem.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 16 sty 2019 11:48

Na czym polegają dostawy "in home delivery"?

Patrick Leysen: Myślę, że wielu z nas boryka się ze spóźnieniami kurierów oraz koniecznością podporządkowania swojego planu dnia dostawie paczki. Technologia inteligentnego domu oferuje możliwość zminimalizowania, a nawet wyeliminowania tego problemu.

Podczas testu, domy konsumentów zostały wyposażone w tak zwane "inteligentne zamki" i "inteligentny dzwonek". Dzięki zastosowaniu tej technologii klienci zdalnie otwierali drzwi do swoich mieszkań, tak by pracownik poczty mógł umieścić paczkę wewnątrz (lub ją zabrać). Cały proces koordynowany był przez aplikację i monitorowany za pomocą kamery umieszczonej w domu lub obok zamka. Oprogramowanie umożliwia również kontakt z dostawcą.

Czy eksperyment miał na celu testowanie nie tylko technologii, ale także gotowości klientów na tego typu rozwiązania?

Patrick: Oczywiście, że tak. Główne pytanie, na które chcieliśmy znaleźć odpowiedź brzmiało: "Czy wygoda tej usługi przeważa nad wątpliwościami uczestników dotyczącymi prywatności i bezpieczeństwa?". Celem eksperymentu było nie tyle testowanie technologii, co sprawdzenie, czy ludzie są na nią gotowi.

Remko Bakker: Tak więc test skupiał się na emocjach, a nie na technologii. Jeśli wrócimy się do czasów e-commerce z lat 90-tych, widać wyraźnie, że trzeba było zjednać sobie serca i umysły ludzi, zanim opinia publiczna naprawdę zaufała płatnościom kartą kredytową online. Obserwujemy teraz podobny proces z technologią smart home i internetem rzeczy.

Jakie były wyniki testu?

Patrick: Bardzo zachęcające. Na koniec eksperymentu dziewięć na dziesięć osób zapytało, czy możliwa jest kontynuacja tego rodzaj usługi. Wyzwaniem okazała się zaś instalacja systemu, która była dość czasochłonna i stosunkowo kosztowna. Nic dziwnego, istnieje przecież wiele różnych typów drzwi. Wydaje się to nieskomplikowane, ale stanowiło dla nas pewną barierę.

Remko: Gdy tylko przekona się  ludzi do korzystania z usługi, zakochują się w niej. Użytkownicy mogą korzystać z systemu nie tylko w przypadku dostarczania paczek Zalando, ale również innych dostaw. I w tym właśnie kierunku chcemy iść: stworzyć otwarty system, w którym akceptowane są wszystkie rodzaje przesyłek. Zaadaptowanie każdej nowej technologii jest raczej procesem niż wydarzeniem, ludzie potrzebują czasu, aby odkryć korzyści danego rozwiązania i przezwyciężyć obawy. Ponadto system inteligentnego domu ma z natury wysoką barierę wejścia: drzwi nie są wymieniane na nowszy model w taki sam sposób, jak na przykład telefon czy telewizor. A w społeczeństwie, gdzie większość osób wynajmuje mieszkania, właścicielem drzwi niekoniecznie jest osoba, która je zajmuje.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.41.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.