PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zielone światło dla e-commerce

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 lis 2015 11:57

Zielone światło dla e-commerce Jan Zombirt, JLL

Polski rynek e-commerce to obecnie tylko 3,9 proc. wartości całego sektora handlowego. Jeśli porównamy go do innych krajów Europy, perspektywa rozwoju jest wciąż bardzo duża.

REKLAMA

O ile e-commerce w Polsce odpowiada za 3,9 proc. obrotów całej branży detalicznej, o tyle w Niemczech odsetek ten wynosi 10 proc., we Francji 6,9 proc., a w Wielkiej Brytanii - około 13,5 proc. 

- Rynek e-commerce będzie przechodził bardzo dynamiczny rozwój. Obecnie jest on wart 27,5 mld złotych. Szacujemy, że jego wartość do 2020 roku wzrośnie nawet do poziomu 64 mld złotych - mówi Jan Zombirt z JLL.

Jednocześnie rozwój handlu internetowego będzie miał duże przełożenie na popyt na magazyny. - Według szacunkowych danych miliard złotych wydanych przez handel internetowy przekłada się na zapotrzebowanie na 18,5 tys. mkw. powierzchni magazynowej - dodaje Zombirt. Oznacza to, że do 2020 roku sektor będzie potrzebował 700 tys. mkw. magazynów.

Rocznie e-commerce może rosnąć o ok. 15 proc. Doprowadzi to do 8 proc. udziału w sprzedaży detalicznej w 2020 roku. - Do nowych trendów dopasowują się sieci handlowe. Zwiększają ofertę i zasięg oddziaływania, co ma także wpływ na sektor magazynowy - dodaje przedstawiciel JLL.

Rozwój handlu detalicznego będzie miał duże znaczenie na firmy logistyczne i kurierskie w różnych wymiarach. Konieczne jest nastawienie się na obsługę pojedynczych klientów - to wydłuża czas i zwiększa koszt dostawy. Jednocześnie potrzebne będzie jeszcze szybsze realizowanie przesyłek. Bardzo prawdopodobne, że w najbliższym czasie klienci zaczną oczekiwać dostaw jeszcze tego dnia, w którym wykonano zamówienie. Takie zjawisko staje się normą np. w Wielkiej Brytanii czy USA.

Jak wynika z badań, firmy logistyczne będą także pod presją sieci handlowych. Jeśli chodzi o atrakcyjność sklepów internetowych, to właśnie proces dostawy ma największy wpływ na zadowolenie klientów. Oznacza to mniejszy margines błędów. Jednocześnie problematyczna może okazać się sezonowość sprzedaży - w okresach przedświątecznych znacząco rośnie liczba zamówień, a co za tym idzie pojawiają się wyzwania związane z lepszym zarządzaniem własnymi zasobami, w tym wykorzystaniem magazynów.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA