PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zielone światło dla e-commerce

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 lis 2015 11:57

Zielone światło dla e-commerce Jan Zombirt, JLL

Polski rynek e-commerce to obecnie tylko 3,9 proc. wartości całego sektora handlowego. Jeśli porównamy go do innych krajów Europy, perspektywa rozwoju jest wciąż bardzo duża.

REKLAMA

O ile e-commerce w Polsce odpowiada za 3,9 proc. obrotów całej branży detalicznej, o tyle w Niemczech odsetek ten wynosi 10 proc., we Francji 6,9 proc., a w Wielkiej Brytanii - około 13,5 proc. 

- Rynek e-commerce będzie przechodził bardzo dynamiczny rozwój. Obecnie jest on wart 27,5 mld złotych. Szacujemy, że jego wartość do 2020 roku wzrośnie nawet do poziomu 64 mld złotych - mówi Jan Zombirt z JLL.

Jednocześnie rozwój handlu internetowego będzie miał duże przełożenie na popyt na magazyny. - Według szacunkowych danych miliard złotych wydanych przez handel internetowy przekłada się na zapotrzebowanie na 18,5 tys. mkw. powierzchni magazynowej - dodaje Zombirt. Oznacza to, że do 2020 roku sektor będzie potrzebował 700 tys. mkw. magazynów.

Rocznie e-commerce może rosnąć o ok. 15 proc. Doprowadzi to do 8 proc. udziału w sprzedaży detalicznej w 2020 roku. - Do nowych trendów dopasowują się sieci handlowe. Zwiększają ofertę i zasięg oddziaływania, co ma także wpływ na sektor magazynowy - dodaje przedstawiciel JLL.

Rozwój handlu detalicznego będzie miał duże znaczenie na firmy logistyczne i kurierskie w różnych wymiarach. Konieczne jest nastawienie się na obsługę pojedynczych klientów - to wydłuża czas i zwiększa koszt dostawy. Jednocześnie potrzebne będzie jeszcze szybsze realizowanie przesyłek. Bardzo prawdopodobne, że w najbliższym czasie klienci zaczną oczekiwać dostaw jeszcze tego dnia, w którym wykonano zamówienie. Takie zjawisko staje się normą np. w Wielkiej Brytanii czy USA.

Jak wynika z badań, firmy logistyczne będą także pod presją sieci handlowych. Jeśli chodzi o atrakcyjność sklepów internetowych, to właśnie proces dostawy ma największy wpływ na zadowolenie klientów. Oznacza to mniejszy margines błędów. Jednocześnie problematyczna może okazać się sezonowość sprzedaży - w okresach przedświątecznych znacząco rośnie liczba zamówień, a co za tym idzie pojawiają się wyzwania związane z lepszym zarządzaniem własnymi zasobami, w tym wykorzystaniem magazynów.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA