PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zobacz jak wygląda największy kontenerowiec świata

  • wnp.pl
  • 29 cze 2017 17:01

Zobacz jak wygląda największy kontenerowiec świata Największy kontenerowiec świata w Gdańsku, fot. portgdansk.pl

OOCL Hong Kong, największy kontenerowiec świata, mierzy niemal 400 m długości i ma 58,8 m szerokości. Może zabrać maksymalnie na pokład 21413 TEU. Z dwudniowym opóźnieniem, w środę, przypłynął do głębokowodnego terminalu DCT Gdańsk.

REKLAMA

Gdyby ustawić je jeden za drugim, miały by łączną długość blisko 225 km, czyli jak z Gdańska do Włocławka.

W galerii prezentujemy kilka zdjęć z jego wpłynięcia do DCT Gdańsk, jedynego na Bałtyku terminala morskiego.

OOCL Hong Kong jest najnowszym statkiem floty kontenerowej na rynku żeglugowym, który został wybudowany w Korei Południowej w 2017 r. przez Samsung Shipbuilding & Heavy Industries Company Limited. Mierzący niemal 400 m długości oraz 58,8 m szerokości kontenerowiec może zabrać na swój pokład 21 413 TEU.

OOCL Hong Kong będzie regularnie zawijać do Gdańska w ramach międzykontynentalnego serwisu kontenerowego łączącego Azję z Europą (serwis realizują statki armatorów tworzących konsorcjum Ocean Alliance).

Król wśród kontenerowców

„OOCL Hong Kong” po zwodowaniu w kwietniu br., dzierży palmę pierwszeństwa na świecie pod względem zdolności przewozów. Choć ma w zasadzie podobne wymiary, jak największe dotychczas superkontenerowce (399,9 m długości i 58,8 m szerokości), może zabierać aż 21413 kontenerów dwudziestostopowych (TEU).

To ok. 1000 TEU więcej, niż wprowadzony do eksploatacji zaledwie w maju – także na linii Azja-Europa - kontenerowiec drugiej generacji Triple-E (EEE), o nazwie „Madrid Maersk”. Zabiera on 20568 TEU i należy do największego armatora drobnicowego, duńskiej spółki Maersk.

Nie wiadomo jeszcze, jak długo palma pierwszeństwa pozostanie przy „OOCL Hong Kong”. Zmiana „króla” następuje od kilku lat w zasadzie w tempie kilkumiesięcznym.

Przypomnijmy, że zaledwie w październiku ub. roku japońska spółka MOL wprowadziła do użytku rekordowej wtedy wielkości kontenerowiec (MOL Triumph), który może zabierać 20179 TEU.

Wzrost wielkości kontenerowców wynika z poprawy rentowności przewozów 1 TEU, choć – zdaniem analityków – tempo tego spadku maleje i może się zatrzymać po przekroczeniu zdolności transportu jednorazowo ponad 22000 TEU.

Już teraz zresztą występuje drugie ograniczenie, w obsłudze takich gigantów przez terminalne morskie.

Wymogi obsługi

Na Morzu Bałtyckim do przyjmowania superkontenerowców warunki praktycznie ma jedynie DCT Gdańsk (i leżący na obrzeżach, Goeteborg), z głębokim dostępem od strony morza (te giganty mają zanurzenie ok. 16 m) i w dodatku na akwenie od lat niezamarzającym.

Ale obsługa według założonych reżimów czasowych wymaga też odpowiedniego oprzyrządowania – nowoczesnych dźwigów, który ramię może sięgać po skrajne kontenery, załadowanie piętrowo i w rzędach.

Wyposażenie to ma DCT, szczególnie jego drugi pirs (T2), oddany do eksploatacji w listopadzie ub. roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA