PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

46 proc. największych CH w Polsce ma profil na Facebooku

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 lip 2011 10:56

Centra handlowe w Polsce coraz częściej wykorzystują Facebook do komunikacji i budowy relacji z klientami - wynika z raportu "Centra handlowe na Facebooku" przygotowanego przez SmartNet Research & Solutions i Fanpage Trender w partnerstwie z Polską Radą Centrów Handlowych.

REKLAMA

W Polsce jest już ponad 360 centrów handlowych. Z 50 największych (GLA powyżej 40 000 mkw.) 46 proc. posiada swoje fanpage na Facebooku.

Facebook jest wykorzystywany do dystrybucji ofert promocyjnych, zniżek, rabatów oraz innych podobnych informacji. - Stawiamy sobie za cel, aby nasi klienci dowiadywali się z Facebooka o wszystkich nowościach i wydarzeniach planowanych w Galerii. Ze względu na specyfikę medium, jakim jest Facebook, staramy się, aby język komunikacji był mniej formalny, lekki, bezpośredni. Zdarza się także, że wpisy i komentarze zawierają emotikony - komentuje Agnieszka Jaszkis z Galerii Malta w Poznaniu.

Podobnie uważa Agnieszka Mielcarz z Forum Gliwice. - Nasz profil świetnie sprawdza się przy promocji naszego autorskiego programu lojalnościowego KLIK. Umieszczane tam promocje wywołują zainteresowanie i zwiększają interakcje między moderatorami i użytkownikami. Popularne są również konkursy oraz relacje z organizowanych w C.H. FORUM wydarzeo - mówi.

Porównując do najpopularniejszych fanpage'ów centrów handlowych z Kanady, Wielkiej Brytanii, Niemiec czy USA, największe polskie fanpage wypadają bardzo dobrze. Mimo mniejszej bezwzględnej ilości fanów (w stosunku do USA i UK) liczebnośd aktywnie działającej społeczności była nawet kilkukrotnie wyższa.

- Cieszy fakt, iż polskie centra handlowe wyróżniają się w świecie także w działaniach na Facebooku - mówi Radosław Knap z Polskiej Rady Centrów Handlowych. - Wiadomo, że wiele obiektów, które powstały w naszym kraju, otrzymuje najważniejsze nagrody przyznawane przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych. Relatywnie wysoka aktywnośd polskich fanów na Facebooku może świadczyd o tym, że Polacy rzeczywiście lubią centra handlowe, a na pewno wiele z ich profili jest prowadzonych na wysokim, profesjonalnym poziomie. Wciąż jednak warto porównywać się i czerpać inspiracje od innych, co uważam za jeden z celów raportu - wyjaśnia.

- W działaniach na Facebooku warto wykorzystywać szerokie spektrum sposobów oddziaływań - zarówno konkursy, kody promocyjne, ogłaszanie informacji o promocjach, jak i promowanie marki w kontekście ciekawych i angażujących treści, niekoniecznie silnie związanych z produktem. Trzeba też pamiętać, że jest to komunikacja wielostronna i wchodzid w interakcje z fanami marki. Warto przyjrzeć się, jak robią to przodujące centra handlowe i czerpać inspiracji do własnych działań - komentuje wyniki dr Jan Zając z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, twórca narzędzia Fanpage Trender i współautor raportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA