PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Certyfikat Zielony Sklep dla Tchibo.pl

  • Autor: propertynews.pl
  • 28 kwi 2014 13:26

Certyfikat Zielony Sklep dla Tchibo.pl

E-sklep Tchibo.pl zdobył Certyfikat Zielony Sklep przyznawany przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Certyfikat ma być potwierdzeniem, że działa on w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego, a w swojej działalności uwzględnia zasady społecznej odpowiedzialności.

REKLAMA

Sklep Tchibo.pl to jeden z dziesięciu największych sklepów internetowych w Polsce pod względem liczby użytkowników. Zgodnie z konceptem biznesowym Tchibo, oferuje klientom połączenie zmieniających się co tydzień, tematycznych kolekcji produktów oraz kawę i pełną ofertę ekspresów ciśnieniowych Cafissimo.

Tchibo zdecydowało się dobrowolnie poddać niezależnej, eksperckiej weryfikacji swoje praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w odniesieniu do sklepu internetowego. W wyniku audytu Fundacji Partnerstwo dla Środowiska e-sklep Tchibo.pl otrzymał pierwszy (najwyższy) stopień certyfikatu, co jest potwierdzeniem, że w najwyższym stopniu spełnia wszystkie wytyczne określone w certyfikacie. Certyfikat został przyznany na okres dwóch lat. - Zrównoważony rozwój jest integralną częścią długoterminowej strategii biznesowej Tchibo. Mocno wierzymy, że nasz przyszły sukces komercyjny będzie w dużej mierze zależał od zrównoważonej polityki firmy - wyjaśnia Ewelina Wasilewska, kierownik ds. odpowiedzialności biznesu w Tchibo Warszawa. - Decyzja o weryfikacji naszych praktyk w sklepie internetowym przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska była naturalną konsekwencją przyjętego przez nas podejścia.

Certyfikat Zielony Sklep jest pierwszym w Polsce ekocertyfikatem dla handlu detalicznego. Jego celem jest promowanie zasad zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu wśród polskich przedsiębiorców z branży handlowo-usługowej i wśród polskich konsumentów. Kryteria certyfikatu zostały opracowane na kanwie międzynarodowych standardów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu ISO 26000 i zasad raportowania zrównoważonego rozwoju Global Reporting Initiative (GRI). Odnoszą się do siedmiu obszarów: ład organizacyjny, prawa człowieka, relacje z pracownikami, środowisko, uczciwe praktyki rynkowe, relacje z konsumentami, zaangażowanie społeczne i rozwój. Kluczowym obszarem jest sprawdzenie wpływu sklepu na środowisko naturalne.

Aby otrzymać Certyfikat, firma musi się poddać szczegółowemu audytowi środowiskowemu, przeprowadzanemu przez akredytowanego audytora Fundacji. Certyfikat przyznawany jest przez Komisję ds. certyfikatu na podstawie wyników audytu na okres dwóch lat. System certyfikacji jest trójstopniowy; w zależności od poziomu spełnienia kryteriów fakultatywnych, firma może otrzymać trzeci, drugi lub pierwszy (najwyższy) stopień certyfikatu. Po okresie dwóch lat konieczne jest ponowne poddanie się procesowi weryfikacji. Nad prawidłowym funkcjonowaniem Certyfikatu Zielony Sklep czuwa Kapituła Certyfikatu - niezależny organ doradczy, którego zadaniem jest udział w rozwoju systemu certyfikacji oraz nadzór nad pracą Komisji ds. Certyfikatu. W skład Kapituły wchodzą przedstawiciele wiodących w Polsce instytucji działających w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu, handlu detalicznego oraz ochrony środowiska. Więcej o certyfikacie na stronie Fundacji Partnerstwo dla Środowiska: www.fpds.pl. Również sklepy stacjonarne Tchibo mają Certyfikat Zielony Sklep przyznany im w 2012 roku.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA