PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ministerstwo Gospodarki wybierze branże do promowania za granicą

  • Autor: PAP
  • 09 lip 2015 12:11

Do końca września Ministerstwo Gospodarki wraz z przedstawicielami biznesu ma wybrać dziesięć branż, które będą promowane na wybranych rynkach - mówił w czwartek w Sejmie wiceszef MG Jerzy Pietrewicz. Zapowiedział też powstanie portalu promocji eksportu.

REKLAMA

O projekt "Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe" realizowany z pieniędzy UE z programu operacyjnego "Inteligentny Rozwój" na lata 2014-2020 pytali posłowie PO Robert Jagła i Marek Łapiński.

Wiceminister gospodarki podkreślił, że celem projektu jest poprawa wizerunku polskiej gospodarki. Wyjaśnił, że chodzi o upowszechnianie na arenie międzynarodowej przekazu o konkurencyjności, innowacyjności i jakości polskich produktów oraz ich marek. "Budowanie na arenie międzynarodowej wizerunku Polski będzie obejmować wieloletnią i kompleksową promocję branż wyłonionych w ramach tzw. krajowych inteligentnych specjalizacji" - zaznaczył Pietrewicz.

Ważną częścią Programu Rozwoju Przedsiębiorstw, który rząd przyjął w kwietniu ub.r., jest dokument "Krajowa Inteligentna Specjalizacja". Określa on priorytety gospodarcze w dziedzinie innowacyjności i badań, które mają się przyczynić m.in. do podniesienia innowacyjności i konkurencyjności polskiej gospodarki na rynkach zagranicznych, a także jakości życia społeczności. Chodzi o pięć działów: zdrowe społeczeństwo, biogospodarka rolno-spożywcza i środowiskowa, zrównoważona energetyka, surowce naturalne i gospodarka odpadami oraz innowacyjne technologie i procesy przemysłowe. Każdy z nich ma kilka specjalizacji, w sumie jest ich 19.

Pietrewicz mówił, że celem projektu będzie prezentowanie potencjału produktowego i usługowego polskich przedsiębiorców wyłonionych w ramach krajowych inteligentnych specjalizacji. "Zakładamy promocję 10 branż, grup produktowych na wybranych rynkach. Do końca września tego roku Ministerstwo Gospodarki we współpracy z instytucjami otoczenia biznesu wybierze te branże. Następnie podjęty zostanie dialog (...) z różnymi środowiskami gospodarczymi i branżowymi, który umożliwi zbudowanie długookresowej koncepcji promocji poszczególnych branż" - podkreślił.

Zauważył, że projekt "Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe" nie jest pierwszym takim rządowym programem. Przypomniał, że Ministerstwo Gospodarki od 2010 r. realizuje dwa pokrewne projekty dotyczące wchodzenia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: "Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych" oraz "Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji". Jak mówił, są one realizowane z sukcesem, czego potwierdzeniem są "bardzo dobre wyniki polskiego eksportu".

Wiceminister gospodarki zapowiedział również powstanie portalu promocji eksportu. Podkreślił, że jego resort chce współpracować z instytucjami działającymi na rzecz internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zapowiedział, że w najbliższym czasie w MG ma być powołany zespół, w skład którego wejdą m.in. przedstawiciele resortów gospodarki, infrastruktury i rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz urzędów marszałkowskich. "Przewidujemy także udział przedstawicieli ogólnopolskich reprezentatywnych organizacji pracodawców i instytucji otoczenia biznesu" - dodał.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA