PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W 2012 roku hipermarkety wydały o 20 proc. więcej na reklamę

  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • 04 lut 2013 10:54

W ub.r. hipermarkety i dyskonty cennikowo przeznaczyły na reklamę (bez internetu) jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Liderem pozostał Lidl, najmocniej wzrosły wydatki Biedronki i Kauflandu, a sporo spadły w przypadku Żabki, Carrefoura, Realu, Auchan i Tesco - podały wirtualnemedia.pl.

REKLAMA

Cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględniania internetu) 9 czołowych sieci sklepów wyniosły w 2012 roku 723,8 mln zł, czyli 20,8 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Tym samym wzrost tych budżetów nieco wyhamował w drugim półroczu, ponieważ w pierwszej połowie ub.r. wyniósł 30 proc. (zobacz szczegółowe dane).

Dodatkowo w internecie (którego nie obejmuje monitoring Kantar Media) cały sektor handlowy w trzech kwartałach ub.r. zapewnił 11,6 proc. wszystkich wydatków szacowanych przez IAB na 1,52 mld zł (zobacz szczegóły). Jeśli wartość e-reklamy w pełnym roku osiągnie prognozowane 2 mld zł, wydatki sieci handlowych mogą wynieść ok. 230 mln zł.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA