PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W Polsce już 2 tysiące sklepów korzysta z aromamarketingu

  • Autor: PAP
  • 31 maj 2011 08:37

W Polsce ok. 2 tysiące sklepów korzysta z aromamarketingu. Najczęściej wykorzystywane są zapachy na bazie kwiatu herbaty - poinformował przedstawiciel jednej z firm marketingowych podczas Kongresu Dyrektorów Marketingu w Sopocie.

REKLAMA

Przedstawiciel jednej z firm zajmujących się reklamą powiedział PAP w poniedziałek, podczas pierwszego dnia kongresu, że jednym z nowszych trendów w branży w Polsce jest aromamarketing. Chodzi o wywieranie wpływu na zachowanie klienta w miejscu sprzedaży za pomocą indywidualnie dobranych kompozycji zapachowych. Zwrócił uwagę na dynamiczny rozwój takiego marketingu - "to są tysiące procent wzrostu tylko w ubiegłym roku".

Wyjaśnił, że celem aromamarketingu jest m.in. to, by ludzie lepiej czuli się w sklepie i zostali w nim na dłużej. Zauważył jednak, że nawet jeżeli zrobi się wiele w sprawie "budowania klimatu", a klient będzie miał nieprzyjemną obsługę, to i tak nic nie kupi.

Powiedział, że w Polsce w aromamarketingu najczęściej wykorzystuje się zapachy na bazie kwiatu herbaty. "Jest to zapach odświeżający, specyficzny, akceptowany przez ok. 70 proc. badanych klientów" - dodał. Z aromamarketingu korzystają m.in. galerie handlowe, hotele, kasyna, sieci sklepów obuwniczych. Powiedział, że w jednej z galerii handlowych w Lublinie o powierzchni 65 tys. m kw. emitowany jest zapach dymu drzewa sandałowego.
Rozmówca PAP ujawnił, że np. w sklepach, gdzie decyzje podejmują najczęściej kobiety, emitowane są zapachy afrodyzujące, np. piżma.

Przekonywał, że "marketing jest zabawą, a nie sztuczkami czy okłamywaniem. Próbujemy ludziom pokazać lepszy świat, fajniejszą rzeczywistość niż jest dookoła i o to w całym tym zagadnieniu chodzi". "Klient oczekuje nie tylko dobrej obsługi i ceny, ale też miłej i dobrej atmosfery i my w tym pomagamy poprzez muzykę, dobry przekaz i aromamarketing" - dodał.

Przedstawiciele branży mówili podczas kongresu, że przyszłością reklamy jest marketing 5D, czyli działający na wszystkie zmysły i zakładający interakcję z klientem.

Z kolei prezes spółki przygotowującej kongres powiedział PAP, że polski marketing za granicą postrzegany jest jako "zaściankowy". Świadczy o tym - jak mówił - mała liczba kampanii odważnych, przełamujących pewne konwenanse, które byłyby zauważalne. Przyczyn "zaściankowości" polskiego marketingu upatruje m.in. w obawach dotyczących skuteczności oraz w ograniczonym budżecie.

Podkreślił, że w marketingu liczy się pomysł. Przy wykorzystaniu internetu i mediów społecznościowych można przeprowadzić efektywne działania merketingowe przy relatywnie niskich nakładach finansowych - dodał.

W pięciodniowym Kongresie Dyrektorów Marketingu w Sopocie biorą udział osoby odpowiedzialne za rozwój, strategię, marketing i sprzedaż w firmach. Program spotkania przewiduje wystąpienia ponad 80 prelegentów z kraju i zagranicy m.in. na temat sprzedaży, mediów społecznościowych, badań i trendów oraz trendów w marketingu, internecie, komunikacji i mediach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.