PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Zero waste Starbucksa

Zero waste Starbucksa
Fot. mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 maj 2019 13:34

Starbucks świętuje dziesięciolecie w Polsce i wchodzi na drogę proekologicznych rozwiązań. Jedna z najpopularniejszych kawiarnianych sieciówek chce zmniejszyć  problem degradacji środowiska i ograniczyć zużycie jednorazówek.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 maj 2019 13:34

Pod koniec marca 2019 roku Parlament Europejski zatwierdził zakaz sprzedaży plastikowych wyrobów jednorazowego użytku, takich jak: słomki, sztućce czy patyczki do uszu. Choć produkty te mają zniknąć z oferty sprzedaży europejskich sklepów do 2021 roku, Starbucks wycofanie plastikowych słomek zapowiedział jako pierwszy, jeszcze na długo przed oficjalną decyzją Parlamentu Europejskiego. Znana sieć kawiarni zamierza pozbyć się słomek jeszcze w 2020 roku. Walka z plastikiem jednak do łatwych nie należy – nie sprzyjają jej ani współczesne zjawisko konsumpcjonizmu, ani też nasze codzienne przyzwyczajenia. Tymczasem tworzywa sztuczne rozkładają się od 100 do nawet 1000 lat! Idea zero waste polega na generowaniu jak najmniejszej liczby odpadów tak, aby nie zanieczyszczać środowiska. Taki cel ma właśnie inicjatywa Bring Your Own Tumbler, której koncepcja powstała już w 1987 roku w Stanach Zjednoczonych. W jej ramach każdy Gość kawiarni Starbucks, który zdecyduje się na zakup dowolnego napoju we własnym kubku, otrzymuje zniżkę 1 zł. Zniżka dostępna jest w polskich kawiarniach Starbucks od początku działalności marki, czyli już od 10 lat, i z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. To tylko jeden sposób marki na szerzenie proekologicznych praktyk oraz ograniczenie zużycia jednorazowych kubków. Chcąc zdziałać jeszcze więcej, Starbucks w 2018 roku wraz z McDonald’s powołał do życia Konsorcjum NextGen, które wraz z Closed Loop Partners oraz OpenIDEO zorganizowało międzynarodowy konkurs NextGen Cup Challenge, którego celem jest opracowanie nowego rodzaju kubka papierowego, który całkowicie podda się recyklingowi. Aktualnie spośród 500 zgłoszeń z ponad 50 krajów wyłoniono 12 finalistów. Dzięki grantom konkursowym o łącznej wysokości 10 milionów dolarów oraz wsparciu organizatorów twórcy zwycięskich projektów skupiają się teraz na testowaniu i pracy nad wdrożeniem projektu idealnego, który zostanie udostępniony całej branży spożywczej, żeby jak najszerzej walczyć z problemem jednorazówek.

Starbucks coraz bardziej eko

Troska i odpowiedzialność za środowisko to od samego początku jedne z podstawowych wartości Starbucks. Firma stara się wychodzić naprzeciw problemom i powoli wdraża w swoich kawiarniach kolejne proekologiczne rozwiązania. Przykładem jest chociażby efekt współpracy marki z Fundacją Brata Alberta, w wyniku której niektóre z kawiarni wyposażono w meble wykonane z odzyskanego drewna (np. w kawiarni Starbucks Reserve we Wrocławiu). Starbucks myśli jednak szerzej i już teraz inwestuje w bardziej zaawansowane rozwiązania. Zgodnie z zapowiedzią, marka do 2020 roku planuje wykorzystywać we wszystkich swoich kawiarniach, biurach oraz magazynach na całym świecie jedynie odnawialne źródła energii, a do 2025 roku zamierza wybudować aż 10 tysięcy przyjaznych środowisku sklepów, posiadających certyfikat LEED (ang. Leadership in Energy and Enviromental Design), czyli amerykański system oceny budynków pod względem energooszczędności i wpływu na środowisko naturalne.

 

 

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.69.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.