PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Centra handlowe staną się mikromiastami

Centra handlowe staną się mikromiastami
Marek Gachowski, Arkus
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 lut 2019 09:05

Przewiduje się, że centra handlowe przyszłości to... Hi Tech MicroCITIES. Ich atrakcyjność będzie się opierać m.in. na wielofunkcyjności i dobrym zarządzaniu. W ten sposób powstanie idealne miejsce na wielowymiarowe spotkania - mówi w rozmowie z PropertyNews.pl Marek Gachowski ze studia projektowego Arkus.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 lut 2019 09:05

Rynek centrów handlowych w Polsce wszedł w fazę modernizacji. Na co zwracają uwagę inwestorzy zmieniający swoje centra?

Nasza cywilizacja  to cywilizacja nowości i szybkiej zmiany. W warunkach dużej konkurencji na rynku centrów handlowych w Polsce kluczowe dla sukcesu jest bardzo dobre zarządzanie tymi obiektami - także, a może przede wszystkim, ich przemianami, modernizacjami. Zarząd centrum musi wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania obecnych klientów , aby ich zatrzymać, ale także poszukiwać metod pozyskania nowych klientów. Dlatego oferta centrum handlowego musi ciągle  się zmieniać, dostosowywać się do bieżących mód i stale być odmienna od innych.

W takiej sytuacji  przetrwają na rynku jedynie te centra, które będą miały do zaproponowania coś nie tylko nowego, ale trafiającego w zmieniające się gusta klientów. Inaczej mówiąc  – muszą się bardzo mocno wyróżnić.

Oczywiście konieczne jest modyfikowanie propozycji handlowej, stąd np. relokacje i powiększanie sklepów, wprowadzanie nowych marek oraz, jeżeli są ku temu możliwości, powiększenie powierzchni obiektu, zarówno ogólnodostępnych, jak i na wynajem.

Ale równie ważne jest, jeżeli nie ważniejsze, poszerzenie zakresu oferty o nowe propozycje funkcjonalne, przed wszystkim związane z rozrywką i gastronomią, często lokalizowane w nowych częściach, oraz odnawianie formy architektonicznej całego centrum i jego wnętrz: zarówno części wspólnych, jak i poszczególnych lokali handlowych.

Design ma być tym, co wyróżni centrum. Spowoduje, że odwiedzający je klienci będą się czuli wyjątkowi i wyróżnieni. Wizyta w centrum ma być swego rodzaju celebracją, ważnym wydarzeniem rodzinnym, czy towarzyskim. Dlatego klientom, a przynajmniej znaczącej ich części, dzisiaj nie wystarczają same zakupy, bo oczekują przeżyć kulturalnych, gastronomicznych i towarzyskich.

Obecnie  upowszechnia się przekonanie o tym, że nowoczesne centrum handlowe powinno coraz bardziej, poprzez swoją strukturę i swój design, stawać się salonem miejskim - ulubionym miejscem spotkań. To powoduje, że wokół takiego centrum handlowego będą coraz chętniej i częściej lokowane miejsca pracy i miejsca zamieszkania – biura, osiedla i hotele. Szkoda, że straciliśmy tyle czasu, aby w końcu zrozumieć centrotwórczą rolę centrów handlowych, o której byłem osobiście przekonany od wielu lat. I, co warto tutaj dodać, tak rozumiane centrum handlowe nie jest konkurencją dla tak ostatnio pożądanych ulic handlowych. Wręcz przeciwnie, jak place, czy agory, tyle że zadaszone, będą ich dopełnieniem.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Sharon 2019-02-19 11:00:36
    Dzień dobry, Nazywam się Sharon Sim. Mieszkam w Singapurze i jestem dziś szczęśliwą kobietą? i powiedziałem sobie, że jakikolwiek pożyczkodawca, który uratuje moją rodzinę, chciałbym uszczęśliwić mnie i moją rodzinę, potrzebowałem pożyczki w wysokości 250 000,00 £ aby zacząć moje życie, to jest uczciwy i BÓG obawiając się, że pożyczkodawca pomógł mi z pożyczką w wysokości 250 000,00 SG. Dolar, on jest BOGIEM, bojąc się człowieka, jeśli potrzebujesz pożyczki, a spłacisz pożyczkę, skontaktuj się z nim, powiedz mu, że to jest pani Sharon, która cię do niego odsyła. skontaktuj się z Panem Johnem Robinsonem, poprzez quickloanlender.help@gmail.com WhatsApp: +234 (0) 8107393284) Dziękuję.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.99.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.