PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czerwona Torebka na drodze ekspansji - wywiad z Przemysławem Schmidtem, członkiem rady nadzorczej spółki

  • www.portalspozywczy.pl
  • 19 lut 2014 11:34

Czerwona Torebka na drodze ekspansji - wywiad z Przemysławem Schmidtem, członkiem rady nadzorczej spółki

O przyszłości i planach rozwoju spółki Czerwona Torebka, sklepów Małpka Express, dyskontów Czerwona Torebka oraz Pasaży Handlowych Czerwona Torebka mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Przemysław Schmidt, członek rady nadzorczej spółki Czerwona Torebka.

REKLAMA

Jakie są plany strategiczne spółki Czerwona Torebka na najbliższe lata?

Jesteśmy grupą handlową, która posiada jeden z najlepszych w Polsce zespołów ekspansji. Są to eksperci z wieloletnim doświadczeniem i wysokimi kompetencjami. Stworzyli sieci, które dziś są liderami na rynku handlowym w swoich formatach, czyli Eurocash, Biedronkę i Żabkę.

Jako firma handlowa chcemy być obecni we wszystkich istotnych kanałach dystrybucji, które uważamy za perspektywiczne.

Czy może Pan powiedzieć w jakich? Jakie kanały uważacie za perspektywiczne?

Obecnie działamy w trzech. Po pierwsze: sklepy convenience Małpka Express, których do końca 2013 roku było już ponad 200. W tym roku zaplanowanych jest kolejnych 200 otwarć, a od 2015 roku jesteśmy w stanie otworzyć nawet do 300 rocznie. Do końca 2021 roku planujemy zarządzać siecią 2500 sklepów Małpka Express na terenie całego kraju.

Drugim kanałem dystrybucji jest sieć sklepów dyskontowych, którą uruchomiliśmy pod koniec ubiegłego roku. To format doskonale znany na rynku, chociaż nasza koncepcja różni się nieco od obecnego na rynku formatu, który ewoluuje bardziej w kierunku supermarketu. My natomiast koncentrujemy się na koncepcji stricte dyskontowej.

W naszym holdingu od maja ubiegłego roku znajduje się również format e-commerce, czyli najstarszy sklep internetowy Merlin.pl, który zamierzamy dynamicznie rozwijać.

Mamy więc trzy kanały dystrybucji, a w przyszłości może zdecydujemy się na supermarkety oraz sklepy specjalistyczne.

Jakie sklepy specjalistyczne ma Pan na myśli?

Na naszym rynku jest cała masa ciekawych projektów tego typu. Np. mogłyby to być sklepy z produktami dla zwierząt, czy sklepy drogeryjne, jednak przy tym zastrzeżeniu, że każdy z nich musi być dobrze sformatowany.

Jak chcecie to osiągnąć?

Jesteśmy zainteresowani akwizycjami, ale będziemy bardzo ostrożni. Widzieliśmy wiele możliwych podmiotów do przejęcia, ale okazało się, że koszt ich naprawy był tak duży, że bardziej opłaca się zrobić coś od zera. Takim przykładem może być Bomi. Nie będziemy się na pewno koncentrować na hipermarketach, bo sądzimy, że ten format najlepsze czasy ma już za sobą. Jaka jest recepta naszego sukcesu? Otworzyliśmy ponad 2.000 Biedronek w tym samym czasie kiedy większy i zamożniejszy podmiot Aldi zbudował 17 swoich sklepów. Do budowania sieci można bowiem podchodzić na dwa sposoby.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA