PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czy ludzie będą chcieli pracować w biurowcach?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 12 paź 2018 11:16

Czy ludzie będą chcieli pracować w biurowcach? Rafał Żukowski, ekspert Hays Poland

Środowisko pracy ulega przemianom. Już dziś wiele osób pracuje zdalnie, wykonując w ten sposób większość zadań. Co obecnie oznacza przyjazne miejsce pracy i czy w perspektywie nadchodzących lat ludzie będą chcieli pracować w biurowcach?

REKLAMA

Zmieniające się preferencje firm i ich pracowników są bardzo dobrze widoczne na rynku nieruchomości, gdzie od kilku lat obserwujemy intensywne zmiany. Obecne trendy na rynku biurowym przypominają sytuację, która kilka lat temu była obserwowana w kontekście galerii handlowych i większych obiektów handlowo-usługowych – początkowo zmiany były dyktowane jedynie kwestią konkurencyjności. Proste mechanizmy rynkowe powodowały, że powstający obiekt handlowy, mający nowocześniejszą ofertę od konkurencji, skutkował znaczącym odpływem klientów ze starszych obiektów. Wraz z upływem czasu klienci kształtowali jednak swoje opinie i preferencje. Dla jednych kluczowa była niewielka odległość od miejsca zamieszkania, dla innych możliwość swobodnego zaparkowania auta. Centra handlowe konkurowały z innymi centrami handlowymi. Poniekąd nadal tak jest, choć lista oczekiwań klientów jest dłuższa i bardziej różnorodna. Centra handlowe definiują swoje podejście do rynku e-commerce, próbują zmierzyć się z ustawą ograniczającą handel w niedziele, wdrażają nowoczesne technologie sprzyjające zakupom. Muszą zmieniać swoją ofertę i dostosować ją do preferencji klientów tak, aby ci traktowali galerię handlową nie tylko jako atrakcyjne miejsce do robienia zakupów, ale też spędzania wolnego czasu.

Patrząc na nieruchomości biurowe transformacja jest równie widoczna. Branża musi się dostosować do wymogów rynku pracy, najmłodszych pokoleń oraz zmieniających się potrzeb pracowników. – Jeszcze kilka lat temu biuro było przede wszystkim miejscem wykonywania pracy, a cała wiedza firmy zgromadzona była w siedzibie organizacji – podkreśla Rafał Żukowski, ekspert Hays Poland. – Obecnie w kolejnych zawodach i specjalizacjach rzeczywistość wygląda inaczej. Patrząc na rozwój technologii można przypuszczać, iż zmierzamy do czasów, w których wykonując swoją pracę nie musimy przebywać w biurze. Dla wielu pracodawców nadal niezwykle ważny jest aspekt kontroli nad pracownikiem, ale to także może się zmienić jeśli tylko okaże się, że pracownicy poza biurem wykonują swoją pracę równie efektywnie – dodaje.

Magia biura

Pracodawcy mają świadomość, iż zrozumienie istotnych trendów na rynku i umiejętne dostosowanie się do nowych realiów, daje przewagę w wyprzedzeniu konkurencji i pozyskiwaniu najlepszych pracowników. Odpowiadanie na potrzeby pracowników niesie za sobą ogromne korzyści – nie tylko personalne, czy te związane z budowaniem marki pracodawcy, lecz także finansowe. Dzięki otwartości na innowacje, pracodawcy mają większe szanse na pozyskanie i zatrzymanie utalentowanych specjalistów w strukturze swojej organizacji.

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.