PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Emperia ocenia, że sprzedaż w drugim półroczu jest lepsza niż w I połowie '13

  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • 06 lis 2013 19:28

Emperia ocenia, że sprzedaż w drugim półroczu jest lepsza niż w I połowie '13

Emperia ocenia, że sprzedaż w sieci Stokrotka w drugim półroczu jest lepsza niż w pierwszym. Wyniki spółki w tym okresie będą jednak pod wpływem kosztów jednorazowych związanych z uruchomieniem własnej logistyki - poinformował PAP Dariusz Kalinowski, prezes Emperii Holding i prezes Stokrotki.

REKLAMA

"Trzeci i czwarty kwartał są lepsze dla rynku niż pierwsze półrocze, dla nas również. Wierzę, że w obu kwartałach będziemy pokazywać, iż parametry Stokrotki, czyli LFL, są lepsze niż dla średniej supermarketów" - powiedział PAP Kalinowski, dodając, że zakładany jest wzrost sprzedaży porównywalnej.

Wyniki spółki w drugim półroczu będą jednak obciążone kosztami uruchomienia własnej logistyki. Emperia wdrożyła w lipcu rozwiązania systemu logistycznego dla sieci sklepów Stokrotka. System ten został oparty na magazynie centralnym zlokalizowanym w Teresinie pod Warszawą oraz sieci magazynów rozmieszczonych na terenie całego kraju.

"Trzeci i czwarty kwartał są przejściowe, pod wpływem jednorazowych kosztów związanych z logistyką. Wprowadzamy produkt na magazyn centralny, musimy go potem dowieźć do sklepu, co rodzi koszty, a w marży pojawi się to dopiero, gdy sprzedamy towar. Czwarty kwartał to końcówka rozbiegówki, w pierwszym kwartale organizacja będzie po całej przebudowie" - powiedział prezes.

Uruchomienie logistyki to był dla spółki priorytet w trzecim kwartale.

"W trzecim kwartale przede wszystkim budowaliśmy logistykę, to było główne wyzwanie. Kończymy całą operację uruchomienia logistyki z końcem listopada, wtedy będziemy mieć prawie 90 proc. towaru wysyłanego z magazynu centralnego. Wszystko przebiega zgodnie z planem" - powiedział Kalinowski.

12 listopada spółka przedstawi wyniki za trzeci kwartał. Analitycy ankietowani przez PAP prognozują, że Emperia miała w trzecim kwartale 2,7 mln zł straty netto. Konsensus PAP zakłada, że strata operacyjna wyniesie 4,3 mln zł, zysk EBITDA wyniesie 6 mln zł, a przychody sięgną 476,3 mln zł.

Po I półroczu 2013 roku Emperia ma 24,6 mln zł zysku netto, 44,1 mln zł EBITDA i 982,8 mln zł przychodów.

Prezes podtrzymuje plan otwarcia w tym roku około 15 supermarketów Stokrotka i 30 sklepów w roku przyszłym.

"Podtrzymujemy, że w tym roku otworzymy około 15 supermarketów, a w przyszłym roku na pewno będzie 30 nowych lokalizacji" - powiedział Kalinowski.

Emperia planuje się rozwijać przede wszystkim organicznie.

"Pracujemy nad przejęciami, ale strategia opiera się bardziej na rozwoju organicznym. Dlatego do 30 lokalizacji w przyszłym roku chcemy dołożyć koncept franczyzowy. To kolejnych kilkanaście-kilkadziesiąt lokalizacji, które powinno się pojawić" - powiedział Kalinowski.

"Gdyby się udało połączyć te dwa koncepty, to dałoby nam to bardzo wysokie tempo rozwoju. Przejęcia byłyby dodatkowym bonusem" - wyjaśnił.

W połowie października Emperia rozpoczęła nowy skup akcji własnych za kwotę do 35 mln zł.

"Prowadzimy skup akcji, gdyż uważamy, że kurs spółki jest poniżej wartości godziwej. Zobaczymy co z dywidendą. Mamy 200 mln zł gotówki na rachunkach, mimo zakończonego procesu inwestycyjnego, więc inwestorzy mogą się spodziewać jakiejś decyzji zarządu w tej sprawie" - powiedział prezes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.