PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Handel jutra - niepewna przyszłość czy ciekawe czasy?

  • Autor: Elżbieta Wojtczak CEO Communication Unlimited i Włodzimierz Karandyszowski, Director EY
  • 12 cze 2017 14:34

Handel jutra - niepewna przyszłość czy ciekawe czasy? Elżbieta Wojtczak CEO Communication Unlimited

Amerykańska branża retail nie może zaliczyć obecnego roku do udanych. Wraz ze spadkiem zainteresowania klientów detalicznych rośnie liczba zamykanych sklepów oraz firm ogłaszających upadłość. Ostatnio pojawił się kolejny, bardzo mocny głos w dyskusji nad kondycją całej branży. Warren Buffett nie pozostawia złudzeń – retail czeka niepewna przyszłość. Jednak czy w podobnych diagnozach nie można dostrzec szansy dla innowacyjności i kreatywności? Niepewna przyszłość znamionuje ciekawe czasy.

REKLAMA

Diagnozy Buffetta należy brać na poważnie. Wybitny inwestor już niejednokrotnie wykazał się niebywałą intuicją i umiejętnością kreślenia dalekosiężnych wizji – w pełni zasłużenie zapracował na swój przydomek. Obecnie Wyrocznia z Omaha wieszczy najpoważniejszy kryzys branży retail od czasu gwałtownej zapaści w 2008 roku. Jak donosi Business Insider, Buffett rysuje wręcz apokaliptyczny obraz – już za 10 lat sprzedaż detaliczna będzie wyglądała zupełnie inaczej, retail, jakim go znamy, bezpowrotnie odejdzie do gospodarczego lamusa.

Co zdaniem miliardera wypełni lukę powstałą po zapaści branży retail? Oczywiście sprzedaż online. W dziesięcioletniej perspektywie zarysowanej przez Buffetta stacjonarne sklepy zaczną spełniać rolę sentymentalnych reliktów poprzedniej, niecyfrowej epoki.

Nie taki retail straszny

Pesymizm Buffetta co do przyszłości omawianej branży odnajduje swoje potwierdzenia w diagnozach Cohen & Steers, inwestycyjnego giganta zza Atlantyku. Analitycy firmy prognozują w niedawno ogłoszonym raporcie, że branżę retail czeka kryzys na niespotykaną dotąd skalę. Pogłębiona lektura raportu pozwala jednak zachować nieco optymizmu. Wśród czterech głównych czynników decydujących o obecnej zapaści branży znalazły się bowiem także te mówiące o przeszacowaniu potrzeb rynku oraz wykształceniu się nowych potrzeb konsumenckich.

W najbliższych latach poradzą sobie zatem tylko ci, którzy wyjdą naprzeciw tym nowym potrzebom. Rozszerzenie oferty premium, tak aby stała się dostępna i atrakcyjna także dla tradycyjnie niezainteresowanych nią klientów, jest najlepszym dowodem na to, że konkretna marka ma świadomość stojących przed nią wyzwań. Dobre samopoczucie towarzyszące kupowaniu produktów „z wyższej półki” jest silnym magnezem przyciągającym do sklepu.

Kolejną przewagą tradycyjnego kupowania jest możliwość bezpośredniego sprawdzenia produktów. Ogromna popularność telewizyjnych i internetowych programów konsumenckich obudziła w większości ludzi świadomego odbiorcę przekazów reklamowych i kompetentnego użytkownika i klienta, uśpionego przez wiele lat bezrefleksyjnym słuchaniem producenckich autorytetów.

Frontem do klienta

Zasadnicza zmiana w postawie konsumenckiej powinna być punktem wyjścia do opracowywania strategii dla branży retail. Przede wszystkim kluczem do sukcesu jest innowacyjność. Tylko szybka rotacja towarów może zapewnić odpowiedni poziom stymulacji nowością i podtrzymać zainteresowania marką.

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA