PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hotelowa energia Śląska - wywiad z Tomaszem Piórkowskim, hotel Angelo

  • Autor: Propertynews.pl
  • 22 lis 2012 09:09

Hotelowa energia Śląska - wywiad z Tomaszem Piórkowskim, hotel Angelo

Katowice kryją w sobie niebywałą energię spotkań, którą trzeba odkryć. Wiele osób, które po wielu latach po raz pierwszy przyjeżdżają na Śląsk, jest pozytywnie zaskoczonych i z chęcią tu wraca - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Tomasz Piórkowski, General Manager Angelo Hotel Katowice, prelegent Property Forum Katowice.

REKLAMA

Jak kształtuje się średnie roczne obłożenie katowickiego hotelu i czy liczby te, wraz z kolejną falą kryzysu, zmieniły się?

Angelo Hotel Katowice jest obiektem obecnym na hotelarskiej mapie Śląska od dwóch lat i w tym czasie udało mu się objąć pozycję jednego z najchętniej wybieranych obiektów biznesowych w regionie.

Dowodem na to są nie tylko tegoroczne sukcesy w rankingu hotel.info, HolidayCheck Quality Selection 2012 czy Certificate of Excellence 2012 Tripadvisor, ale również wyniki. Porównując pierwsze dziewięć miesięcy 2012 roku, do takiego samego okresu w 2011 roku, możemy pochwalić się 8-proc. wzrostem obłożenia. Z naszych obserwacji wynika również, że w Katowicach rynek konferencyjno-biznesowy jest stabilny pomimo kryzysu.

Jak wyniki katowickiego obiektu wypadają na tle innych obiektów sieci w Polsce?

Śląski rynek hotelarski charakteryzuje się zupełnie inną specyfiką niż Kraków, Łódź czy Międzyzdroje. W Katowicach hotele w naszym segmencie są zróżnicowane pod względem liczby pokoi czy wielkości i technologii centrów konferencyjnych, przez co nie są wobec siebie konkurencyjne.

W Łodzi rynek obiektów 4-gwiazdkowych dopiero krzepnie, a w Krakowie jest już mocno nasycony.

Różnice występują także w przypadku samych klientów hoteli Vienna International. Amber Baltic to hotel przede wszystkim turystyczny, obiekty krakowskie mają charakter biznesowo-turystyczny, przy czym 3-gwiazdkowy Chopin w dużej mierze gości grupy z zagranicy, a Andel's klientów indywidualnych i konferencyjnych.

Z kolei Andel's Łódź i Angelo Katowice to przede wszystkim hotele biznesowo-konferencyjne.

Nie można także zapominać o samym wizerunku Śląska w stosunku do innych regionów kraju. Śląsk cały czas musi budować swoją rozpoznawalność i zmieniać stereotypowy wizerunek regionu przemysłowego. Musimy przekonywać firmy, że w Katowicach warto zorganizować konferencję czy event incentive. W związku z tym od początku swojej działalności Angelo Katowice intensywnie działa na rzecz promocji miasta, m.in. organizując cykliczną imprezę dla organizatorów eventów z całej Polski „Discover Silesia".

Z tych powodów porównywanie Angelo Katowice do pozostałych obiektów Vienna International w Polsce nie jest łatwe. Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników, zarówno jeżeli chodzi o obłożenie, jak również dochody. Realizujemy założone cele i to jest najważniejsze.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA