PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kryzys nie musi uderzać w sieci handlowe. Wystarczy odpowiedni koncept i nisza - wywiad z Dariuszem Stefaniakiem, dyrektorem Brice Polska.

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 lis 2012 21:57

Kryzys nie musi uderzać w sieci handlowe. Wystarczy odpowiedni koncept i nisza - wywiad z Dariuszem Stefaniakiem, dyrektorem Brice Polska.

Brice to jedna z młodszych marek na polskim rynku sieci odzieżowych. Choć wystartowała kilka lat temu, to dopiero teraz szykuje zakrojoną na szeroką skalę ekspansję sieci sprzedaży i kampanię marketingową. - Klienci uważają, że nasz koncept ma to coś, czego brakuje na rynku polskim - mówi Dariusz Stefaniak.

REKLAMA

Jak ocenia Pan kondycję branży modowej w Polsce?

Na dzień dzisiejszy sytuacja jest dobra. Na co dzień widzę, jak wygląda to we Francji, gdzie kryzys widoczny jest gołym okiem. Tego, co widzimy w Polsce, nie możemy w żaden sposób nazwać kryzysem. Potwierdzają to obroty naszej sieci w Polsce, gdzie co roku notujemy duże wzrosty. Mogę podać przykład ostanio otwartego sklepu na warszawskim Targówku. Okazało się, że jego wyniki są o wiele lepsze, niż wstępnie zakładaliśmy. Jest to m.in. związane z brakiem bezpośredniej konkurencji w tym segmencie mody męskiej. Nasi klienci uważają, że nasz koncept ma to coś, czego brakuje na rynku polskim. Chodzi o połączenie rzeczy "casualowych" do noszenia na co dzień z ofertą klasycznych garniturów. W Polsce tak naprawdę mamy sieci z modą bardzo młodzieżową albo wyspecjalizowane z bardzo dobrej jakości garniturami. Nowoczesny mężczyzna chciałby jednak ubierać się w jednym miejscu i być może dlatego inne sieci odczuwają w jakiś sposób spadek liczby klientów. My tego jednak nie odczuwamy.

Warto także podkreślić, że możemy pochwalić się bardzo dobrą jakością naszych produktów. To jest dla nas bardzo ważna kwestia, ponieważ sprzedany towar już do nas nie wraca. Nauczyliśmy się także tak obsługiwać klienta, jak sami chcielibyśmy być obsługiwani. W połączeniu z brakiem bezpośredniej konkurencji na rynku to sprawia, że nie musimy się obawiać kłopotów na rynku. Jest to sytuacja dla nas bardzo komfortowa.

Skąd wywodzi się marka Brice i w jakich krajach prowadzą Państwo obecnie działalność?

Nasza marka należy do francuskiej grupy Happychic. To grupa trzech marek obecnych w wielu krajach na świecie. W samej tylko Francji mamy kilkaset sklepów, w tym Brice - 250. Pomimo panującego kryzysu, dość szybko jako grupa rozwijamy się także na rynku hiszpańskim i włoskim. W tej chwili bardzo mocno wchodzimy na rynek krajów Zatoki Perskiej - Kuwejt, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Katar. Tam ciągle panuje dosyć duży popyt. Z ciekawostek - jesteśmy obecni np. na wyspie Reunion na Oceanie Indyjskim, na Karaibach czy Gwadelupie. Cały czas chcemy się rozwijać zarówno w Azji, jak i na innych kontynentach.

Jak wygląda działalność spółki w regionie Europy Środkowo-Wschodniej - w których państwach rozwija się obecnie marka?

W tej chwili jest to wyłącznie Polska. Nasz kraj ma bardzo duży i stabilny rynek. Dysponuje także dużą liczbą konsumentów, którzy wykazują zapotrzebowanie na tego typu produkty. Poza Polską nie planujemy na razie żadnej ekspansji w krajach regionu.

  • Ala 2014-10-02 13:29:18
    Ze stroną internetową sklepu po polsku nadal krucho, znalazłam tylko po francusku (nawet nie da się po angielsku nic przeczytać). Kiepska ta kampania marketingowa na Polskę. A już trochę czasu minęło od artykułu, który jest powyżej (opubl. w listopadzie 2012!) Firma w Polsce jakoś się nie rozwija. Francuzi boją się języka angielskiego, a co dopiero mówić o języku polskim....A czas leci, konkurencja nie śpi... I Co Pan na to Panie Dyrektorze?
  • Rob 2014-01-15 11:36:50
    Witam
    Kupiłem tam spodnie pierwszy i ostatni raz. Jakoś bazarowa to mało powiedziane. Reklamacje rozpatruje sprzedawca. Nie polecam
  • Longin 2013-03-31 04:04:12
    Witam wszystkich.Jestem mieszkańcem Katowic, mieszkam niedaleko centrum handowego 3 Stawy w którym znajduje się sklep Brice.Zakupiłem tam już kilka rzeczy i z czystym sumieniem moge polecić innym.Ubrania i dodatki dobrej jakości, dobra obsługa i ciekawy wystrój sklepu.Minusem jest jedynie strona internetowa, która podaje ceny w €.Po przeliczeniu według aktualnego kursu i udaniu się do sklepu okazuje się, że ceny są jednak nieco wyższe.Prosiłbym o jak najszybszą zmianę tego-może czas otworzyć Polską stronę internetową z cenami w złotówkach.Pozdrawiam, Mateusz K


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA