PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Laurent Picheral: podejmiemy wszystkie kroki, by Orbis pozostał liderem branży

  • Autor: Propertynews.pl
  • 18 maj 2011 10:20

Laurent Picheral: podejmiemy wszystkie kroki, by Orbis pozostał liderem branży

Usieciowienie hoteli w Polsce będzie postępować. Obecnie jedynie 8 proc. obiektów przynależy do sieci hotelarskich, ale ten udział z pewnością wzrośnie - uważa Laurent Picheral, prezes Grupy Orbis.

REKLAMA

Panie Prezesie, zacznijmy od inwestycji. Jakie przedsięwzięcia zaplanowała spółka na 2011 rok?
Rok 2011 zapowiada się bardziej optymistycznie niż poprzedni. W IV kwartale 2010 roku odnotowaliśmy wzrosty obłożenia i średniej ceny w hotelach Grupy Orbis i wierzymy, że ten trend będzie się utrzymywał, czemu może pomóc objęcie przez Polskę przewodnictwa w Unii Europejskiej w II połowie br.
Z tych powodów przewidujemy wznowienie inwestycji, które zostały zamrożone w 2009 roku na czas kryzysu. Już w styczniu uruchomiliśmy ponownie budowę hoteli Etap i Ibis w Warszawie, liczących ponad 330 pokoi. Z ich otwarciem powinniśmy zdążyć przed Euro 2012. W kolejce do wznowienia czekają już kolejne projekty, głównie marek ekonomicznych. Niektóre z nich są na znacznym poziomie zaawansowania i mogą być ukończone na przestrzeni roku. W sumie projekty te zwiększą stan posiadania Grupy Orbis o blisko 800 pokoi położonych w atrakcyjnych lokalizacjach.

Oznacza to, że hotele ekonomiczne dalej zajmują bardzo ważne miejsce w strategii rozwoju Grupy?
Hotele ekonomiczne znajdują się w centrum strategii rozwoju Grupy Orbis. Chcemy zrestrukturyzować portfolio hotelowe i przesunąć jego ciężar bardziej w stronę tego właśnie segmentu, stanowiącego aktualnie 22 proc. naszego zasobu pokoi. Dążymy do zwiększenia tego udziału poprzez rozwój sieci marek Ibis i Etap, obejmujących dziś 18 hoteli. Budowa dwóch takich obiektów została uruchomiona w styczniu w Warszawie.
Marki Etap i Ibis są dobrze dopasowane do polskiego rynku. Klienci poszukują oferty „value-for-money", zarazem chcąc mieć gwarancję odpowiedniej jakości produktu. Na poziomie jednej i dwóch gwiazdek to właśnie Etap i Ibis ją zapewniają. Jednocześnie są to hotele osiągające wysoką efektywność kosztów operacyjnych i wymagające stosunkowo niewielkich inwestycji. Poprawia to wyniki Grupy Orbis i jej rentowność.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA