PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Laurent Picheral: podejmiemy wszystkie kroki, by Orbis pozostał liderem branży

  • Autor: Propertynews.pl
  • 18 maj 2011 10:20

Laurent Picheral: podejmiemy wszystkie kroki, by Orbis pozostał liderem branży

Usieciowienie hoteli w Polsce będzie postępować. Obecnie jedynie 8 proc. obiektów przynależy do sieci hotelarskich, ale ten udział z pewnością wzrośnie - uważa Laurent Picheral, prezes Grupy Orbis.

REKLAMA

Panie Prezesie, zacznijmy od inwestycji. Jakie przedsięwzięcia zaplanowała spółka na 2011 rok?
Rok 2011 zapowiada się bardziej optymistycznie niż poprzedni. W IV kwartale 2010 roku odnotowaliśmy wzrosty obłożenia i średniej ceny w hotelach Grupy Orbis i wierzymy, że ten trend będzie się utrzymywał, czemu może pomóc objęcie przez Polskę przewodnictwa w Unii Europejskiej w II połowie br.
Z tych powodów przewidujemy wznowienie inwestycji, które zostały zamrożone w 2009 roku na czas kryzysu. Już w styczniu uruchomiliśmy ponownie budowę hoteli Etap i Ibis w Warszawie, liczących ponad 330 pokoi. Z ich otwarciem powinniśmy zdążyć przed Euro 2012. W kolejce do wznowienia czekają już kolejne projekty, głównie marek ekonomicznych. Niektóre z nich są na znacznym poziomie zaawansowania i mogą być ukończone na przestrzeni roku. W sumie projekty te zwiększą stan posiadania Grupy Orbis o blisko 800 pokoi położonych w atrakcyjnych lokalizacjach.

Oznacza to, że hotele ekonomiczne dalej zajmują bardzo ważne miejsce w strategii rozwoju Grupy?
Hotele ekonomiczne znajdują się w centrum strategii rozwoju Grupy Orbis. Chcemy zrestrukturyzować portfolio hotelowe i przesunąć jego ciężar bardziej w stronę tego właśnie segmentu, stanowiącego aktualnie 22 proc. naszego zasobu pokoi. Dążymy do zwiększenia tego udziału poprzez rozwój sieci marek Ibis i Etap, obejmujących dziś 18 hoteli. Budowa dwóch takich obiektów została uruchomiona w styczniu w Warszawie.
Marki Etap i Ibis są dobrze dopasowane do polskiego rynku. Klienci poszukują oferty „value-for-money", zarazem chcąc mieć gwarancję odpowiedniej jakości produktu. Na poziomie jednej i dwóch gwiazdek to właśnie Etap i Ibis ją zapewniają. Jednocześnie są to hotele osiągające wysoką efektywność kosztów operacyjnych i wymagające stosunkowo niewielkich inwestycji. Poprawia to wyniki Grupy Orbis i jej rentowność.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA