PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Lokalizacji z potencjałem nie brakuje - wywiad z Aleksandrerm Walczakiem, prezesem spółki Foren

  • Autor: Propertynews.pl
  • 13 cze 2011 12:49

Lokalizacji z potencjałem nie brakuje - wywiad z Aleksandrerm Walczakiem, prezesem spółki Foren

Na handlowej mapie Polski jest jeszcze wiele do zrobienia, szczególnie na rynku mniejszych galerii handlowych. Lokalizacji z potencjałem nie brakuje - uważa Aleksander Walczak, prezes zarządu spółki Foren.

REKLAMA

Grupa Foren ogłosiła plany budowy sieci centrów handlowych Dekada. Ile tego typu obiektów planujecie Państwo wybudować i w jakich lokalizacjach?

Planujemy budowę minimum 10 centrów handlowych i właśnie na taką liczbę obiektów mamy już zabezpieczone działki. Jednak naszym długoterminowym celem jest realizacja jak największej liczby inwestycji tego typu. Jedyne ograniczenie, jakie widzimy, to możliwości rynkowe i konkurencja.
Dziś trudno powiedzieć, ile takich obiektów możemy w sumie postawić. Rynek jest duży, ale podobne projekty realizuje już konkurencja, np. PA Nova czy Rank Progress. W perspektywie 3 lat założyliśmy budowę 10 takich centrów. W okresie najbliższych 10 lat może ich powstać około 20. Trzeba jednak brać pod coraz większe nasycenie rynku, a także trudności, które mogą się pojawić w kwestii pozyskania atrakcyjnych terenów. Byłbym zadowolony, jeśli udałoby się nam zrealizować około 20 obiektów.

Jaka jest idealna lokalizacja pod centrum handlowe Dekada?

Nasz wzrok kieruje się głównie w stronę miast o liczbie 50-100 tys. mieszkańców. Główne kryterium to jakość gruntu pod kątem jego lokalizacji, ale również ważne są takie kwestie, jak potencjał miejscowości i otoczenie konkurencyjne. Interesują na centralne lokalizacje w miastach, bądź tereny na dużych osiedlach mieszkaniowych.
Na handlowej mapie Polski jest jeszcze wiele do zrobienia, szczególnie na rynku mniejszych galerii handlowych. Lokalizacji z potencjałem nie brakuje. Obecnie w mniejszych miastach mamy do czynienia z bardzo prostymi formami handlu - najczęściej supermarketem obudowanym niewielką galerią handlową. Bardzo często są to przedsięwzięcia lokalnych deweloperów.

A zatem czym będą się wyróżniać Państwa inwestycje?

Przygotowaliśmy dwa formaty w formule convenience. Pierwszy z nich to małe i średnie galerie handlowe, najczęściej parterowe, w których można zrobić szybkie zakupy. Przykładem takiej realizacji jest inwestycja w Sieradzu. Obiekt ma 10 tys. mkw. GLA, na której znajdzie się 40 najemców. Do centrów chcemy pozyskać sieciowe marki, jak np. C&A z którym podpisaliśmy umowę w Sieradzu , czy Empik, który pojawi się w czterech naszych projektach, a także inne dobrze znane sieci handlowe, będące liderami w swoich kategoriach, jak: CCC czy Rossmann.
Podstawą, wokół której będzie budowany tenat mix, jest duży operator spożywczy i salon z RTV AGD.
Drugi format, który chcemy realizować, to niewielkie retail parki o powierzchni 3-5 tys. mkw. Zakładamy, że musi się w nich znaleźć przynajmniej 15 najemców. Taki projekt stanowi np. Galeria Dekada w Myślenicach.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA