PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Lokalizacji z potencjałem nie brakuje - wywiad z Aleksandrerm Walczakiem, prezesem spółki Foren

  • Autor: Propertynews.pl
  • 13 cze 2011 12:49

Lokalizacji z potencjałem nie brakuje - wywiad z Aleksandrerm Walczakiem, prezesem spółki Foren

Na handlowej mapie Polski jest jeszcze wiele do zrobienia, szczególnie na rynku mniejszych galerii handlowych. Lokalizacji z potencjałem nie brakuje - uważa Aleksander Walczak, prezes zarządu spółki Foren.

REKLAMA

Grupa Foren ogłosiła plany budowy sieci centrów handlowych Dekada. Ile tego typu obiektów planujecie Państwo wybudować i w jakich lokalizacjach?

Planujemy budowę minimum 10 centrów handlowych i właśnie na taką liczbę obiektów mamy już zabezpieczone działki. Jednak naszym długoterminowym celem jest realizacja jak największej liczby inwestycji tego typu. Jedyne ograniczenie, jakie widzimy, to możliwości rynkowe i konkurencja.
Dziś trudno powiedzieć, ile takich obiektów możemy w sumie postawić. Rynek jest duży, ale podobne projekty realizuje już konkurencja, np. PA Nova czy Rank Progress. W perspektywie 3 lat założyliśmy budowę 10 takich centrów. W okresie najbliższych 10 lat może ich powstać około 20. Trzeba jednak brać pod coraz większe nasycenie rynku, a także trudności, które mogą się pojawić w kwestii pozyskania atrakcyjnych terenów. Byłbym zadowolony, jeśli udałoby się nam zrealizować około 20 obiektów.

Jaka jest idealna lokalizacja pod centrum handlowe Dekada?

Nasz wzrok kieruje się głównie w stronę miast o liczbie 50-100 tys. mieszkańców. Główne kryterium to jakość gruntu pod kątem jego lokalizacji, ale również ważne są takie kwestie, jak potencjał miejscowości i otoczenie konkurencyjne. Interesują na centralne lokalizacje w miastach, bądź tereny na dużych osiedlach mieszkaniowych.
Na handlowej mapie Polski jest jeszcze wiele do zrobienia, szczególnie na rynku mniejszych galerii handlowych. Lokalizacji z potencjałem nie brakuje. Obecnie w mniejszych miastach mamy do czynienia z bardzo prostymi formami handlu - najczęściej supermarketem obudowanym niewielką galerią handlową. Bardzo często są to przedsięwzięcia lokalnych deweloperów.

A zatem czym będą się wyróżniać Państwa inwestycje?

Przygotowaliśmy dwa formaty w formule convenience. Pierwszy z nich to małe i średnie galerie handlowe, najczęściej parterowe, w których można zrobić szybkie zakupy. Przykładem takiej realizacji jest inwestycja w Sieradzu. Obiekt ma 10 tys. mkw. GLA, na której znajdzie się 40 najemców. Do centrów chcemy pozyskać sieciowe marki, jak np. C&A z którym podpisaliśmy umowę w Sieradzu , czy Empik, który pojawi się w czterech naszych projektach, a także inne dobrze znane sieci handlowe, będące liderami w swoich kategoriach, jak: CCC czy Rossmann.
Podstawą, wokół której będzie budowany tenat mix, jest duży operator spożywczy i salon z RTV AGD.
Drugi format, który chcemy realizować, to niewielkie retail parki o powierzchni 3-5 tys. mkw. Zakładamy, że musi się w nich znaleźć przynajmniej 15 najemców. Taki projekt stanowi np. Galeria Dekada w Myślenicach.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA