PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nasza marka odzieżowa jest bezkonkurencyjna - wywiad z prezesem Tesco Polska

  • www.portalspozywczy.pl
  • 08 maj 2012 14:57

Nasza marka odzieżowa jest bezkonkurencyjna - wywiad z prezesem Tesco Polska

Za 4-5 lat będziemy numerem dwa pod względem sprzedaży na polskim rynku tekstyliów. Pierwsza trójka to strategiczny cel dla naszej firmy, ale także kwestia moich osobistych ambicji - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes zarządu Tesco Polska.

REKLAMA

Panie prezesie, naszą gospodarkę czeka trudny rok, PKB spadnie do 2,5-3 proc. Jak to się przełoży na sytuację w polskim handlu?

To, co już teraz widzimy, to zmniejszenie zakupów produktów żywnościowych. Choć liczba klientów w sklepach nie spada, to kupują mniej i rozważniej wybierają produkty.

Wydają pieniądze mądrzej, bo muszą je zachować na inne wydatki, m.in. na rosnące rachunki za energię, drożejące paliwa czy spłatę kredytów. Te zachowania na pewno będą miały wpływ na sytuację handlu w Polsce.

Inną bardzo istotną przeszkodą dla wzrostu obrotów w sklepach jest wysoka inflacja, która osiągnęła zabójczy poziom. Tak zwana "zdrowa" inflacja powinna się utrzymywać na poziomie 2 proc., wtedy pomaga wszystkim, w tym producentom i sieciom handlowym, zaś konsumenci nie obawiają się wzrostu cen.

Przy tak wysokiej inflacji jak obecnie, gdy ceny żywności - jak podaje firma Nielsen - wzrosły ok. 9 proc. r./r., konsumenci ograniczają wydatki, także dlatego, że bardzo mocno odczuwają rosnące ceny.

To będzie trudny rok?

Uważam, że w 2012 r. konsumpcja wewnętrzna nie będzie w stanie tak mocno napędzać polskiej gospodarki jak w latach poprzednich. Choć można wierzyć, że sytuacja będzie w miarę dobra do czerwca, a dokładnie do Euro 2012, w tym czasie będziemy widzieli większą sprzedaż np. telewizorów, ubrań czy niektórych kategorii żywności i napojów. Jeśli chodzi o handel, to choć możemy mówić o kolejnym "roku dyskontów" - ze względu na skalę, w jakiej działają - to jednak w tym formacie będzie widoczne zdecydowanie wolniejsze tempo wzrostu. Mam tu na myśli przede wszystkim niższy wzrost like for like.

Nowo otwarte sklepy pozwolą nadal uzyskać znaczny wzrost obrotów, ale i on nie będzie tak dynamiczny jak dotychczas.

Chociażby z tego powodu, że saturacja na rynku handlowym jest zupełnie inna niż np. 5 lat temu, kiedy otwierało się nowy sklep i on szybko zaczynał zarabiać. Dzisiaj już tak to nie wygląda.

Jak pana zdaniem rynek detaliczny może urosnąć w 2012 r.?

Powiem tak, jestem optymistą, gdy myślę o sieci Tesco. Wiem, że kierunek, który przyjęliśmy, czyli multiformatowość, jest właściwy. Widzę pozytywne efekty rewitalizacji hipermarketów i wprowadzenia konceptu Tesco Extra.

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA