PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Od inwestycji po innowacje. Starbucks stawia na skalę

Mateusz Sielecki, dyrektor regionalny Starbucks
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 31 lip 2019 09:50

Od otwarcia pierwszej kawiarni w Warszawie, sieć Starbucks, rozwijana w Polsce przez AmRest, sukcesywnie rośnie. - W tej chwili jesteśmy obecni w dziewięciu polskich miastach, a nasza strategia zakłada dalszy wzrost skali w niemal każdym z nich - mówi w rozmowie z PropertyNews.pl Mateusz Sielecki, dyrektor regionalny Starbucks.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 31 lip 2019 09:50

Ubiegły rok zamknęliście, mając na koncie 70 kawiarni, w tym siedem otwartych w ciągu 12 miesięcy. Co dalej? Nowe lokale? Nowe miasta na mapie sieci?

Mateusz Sielecki, dyrektor regionalny Starbucks: Chcemy utrzymać tempo, czego najlepszym dowodem jest choćby lokal otwarty przy ul. Grzybowskiej w Warszawie. Uważnie przyglądamy się też ośrodkom regionalnym. W tej chwili jesteśmy obecni w dziewięciu polskich miastach, a nasza strategia zakłada dalszy wzrost skali w niemal każdym z nich. W mojej opinii, podwojenie liczby kawiarni Starbucks w Polsce ma mocne uzasadnienie biznesowe, podobnie jak utrzymanie tempa otwarć na poziomie ok. 5 lokali rocznie.

W tym roku Starbucks zadebiutował również w Serbii...

To kraj, w którym duże, znane marki jak IKEA czy Decathlon dopiero stawiają pierwsze kroki, a teraz dołączył do nich również Starbucks. Dzięki temu, AmRest zarządza rozwojem sieci kawiarni pod marką Starbucks już na ośmiu rynkach europejskich (Polska, Niemcy, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria i Serbia – przyp. red.). W Serbii działa na razie jeden lokal, ale widzimy duży potencjał do zdobycia pozycji lidera wśród sieci kawiarnianych. Na pewno będziemy analizować kolejne lokalizacje.

Ulice? Biurowce? Centra handlowe? Gdzie marka Starbucks „czuje się” najlepiej?

W każdej z wymienionych lokalizacji pod warunkiem, że spełniają one dwa kryteria: duże natężenie ruchu pieszego i atrakcyjna stawka czynszu za lokal. W obecnych warunkach rynkowych nie jest to proste zadanie - wystarczy obserwować rotację najemców lokali przy głównych ulicach miast. Na szczęście mamy duże doświadczenie w tym zakresie. W Polsce, pod markami AmRestu, działa ponad 500 lokali gastronomicznych i wciąż „wyławiamy perły” odpowiednie dla naszych konceptów. W kawiarniach pod szyldem Starbucks kluczem do sukcesu jest potencjał i skala. Korzystamy z możliwości, jakie stwarza nam ruch pieszy o każdej porze dnia i w większości lokali jesteśmy w stanie obsłużyć znacznie więcej transakcji, niż niektórzy nasi konkurenci.

Jak wykorzystać ten potencjał?

Choćby wprowadzając zmiany w menu. Oczywiście, sercem marki Starbucks była, jest i będzie kawa, ale przekąski i posiłki pełnią coraz ważniejszą, komplementarną rolę. Od jesieni ubiegłego roku ta kategoria w naszej ofercie rośnie wprost proporcjonalnie do popularności.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Michał 2019-07-31 14:42:00
    Dlaczego nagle zmieniliście napisy na ścianach z angielskich na polskie. Co takiego nastąpiło? Nie można było tak od początku? Pytanie bezpośrednio do P. Dyrektora. Z pozdrowieniami.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.194.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.