PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polski rynek hotelowy nie jest jeszcze nasycony - wywiad z Martinem Lachoutem, dyrektorem ds. rozwoju, Vienna International Hotelmanagement

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 wrz 2011 15:43

Polski rynek hotelowy nie jest jeszcze nasycony - wywiad z Martinem Lachoutem, dyrektorem ds. rozwoju, Vienna International Hotelmanagement

Polski rynek hotelowy nie jest jeszcze w pełni nasycony. Hotele oferujące wysoką jakość oraz międzynarodowe standardy w zarządzaniu nie zdołały go jeszcze opanować - mówi w rozmowie z portalem Propertynews.pl Martin Lachout, Chief Project Development Officer w Vienna International Hotelmanagement AG.

REKLAMA

Rozwój rynku hotelarskiego w Polsce, choć wstrzymany przez kryzys, następuje bardzo szybko. Eksperci twierdzą jednak, że w naszym kraju brakuje projektów wysokiej jakości. Jak ocenia Pan sytuację w polskim hotelarstwie na tle innych rynków, na których Vienna jest obecna?
Rozwój polskiego rynku hotelowego jest stymulowany przez dwa czynniki. Pierwszy to czynnik makroekonomiczny - Polska wyróżnia się szybkim wzrostem gospodarczym na tle innych państw europejskich, co jest niezwykle istotną zaletą dla międzynarodowych korporacji planujących tu inwestycje.
Polski rynek hotelowy nie jest jeszcze w pełni nasycony. Hotele oferujące wysoką jakość oraz międzynarodowe standardy w zarządzaniu nie zdołały go jeszcze opanować. Po drugie, Polska staje się bardziej rozpoznawalna i atrakcyjna pod względem turystycznym. Doskonałym przykładem jest Kraków, który jest jedną z najbardziej popularnych destynacji wyjazdowych. Dodatkowo ten trend zostanie wzmocniony przez EURO 2012.
Ta sytuacja będzie się w najbliższych latach zmieniać. Wzrost turystyki indywidualnej i biznesowej z pewnością zwiększy popyt na hotele o wysokiej jakości, międzynarodowe oraz przyczyni się do wzrostu zainteresowania operatorów sieciowych polskim rynkiem.

Do tej pory większość hoteli w Polsce stanowiły obiekty niesieciowe, należące do prywatnych właścicieli. Teraz zaczyna się to zmieniać. Czy Pana zdaniem nasz kraj jest dobrym miejscem na inwestowanie w hotele pod międzynarodowymi brandami?
Polska kryje w sobie bardzo duży potencjał dla międzynarodowych sieci hotelowych ze względu na dobre wskaźniki gospodarcze, stabilny wzrost oraz niepełne nasycenie na rynku hotelowym. Rośnie jej znaczenie, a w ślad za nimi idą inwestycje w sektorze turystycznym.
Zgadzam się, że do tej pory sektor hotelowy był opanowany przez małe sieci bądź prywatnych właścicieli. Ale to współpraca z operatorem sieciowym przynosi właścicielowi hotelu szereg dodatkowych korzyści. Poza kwestiami wizerunkowymi jest to przede wszystkim wartość dodana związana z globalną siecią sprzedaży, stałymi klientami oraz sprawdzonymi mechanizmami promocji. Ponadto, zarządzanie hotelem wymaga bardzo specjalistycznego know-how związanego z nowymi technologiami, elektronicznymi kanałami sprzedaży, czy też „revenue managementem". Sieci hotelowe taki know-how posiadają.

W takim razie, jakie plany rozwoju ma Vienna International wobec polskiego rynku?
Aktualnie w Polsce współpracujemy głównie z firmą Warimpex, która jest właścicielem czterech z pięciu zarządzanych przez nas hoteli. Jednakże jesteśmy otwarci na rozmowy z innymi spółkami.
Prowadzimy rozmowy z kilkoma potencjalnymi inwestorami. Nasza strategia biznesowa obejmuje dalszą ekspansję w Polsce i Europie, dlatego dążymy do podpisania w najbliższym czasie umów o zarządzanie z kolejnymi hotelami w Polsce i w innych europejskich krajach.

Na jak długo Vienna związuje się z hotelami i co oferuje ich właścicielom?
Vienna International działa na zasadzie długoletnich umów o zarządzanie. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie. Zarządzamy zarówno hotelami miejskimi, jak i kompleksami spa & wellness, projektami trzygwiazdkowymi oraz z „najwyższej półki".
Z reguły podpisujemy umowy o zarządzanie na około 15 lat.
Jeśli chodzi o Polskę, można powiedzieć, że rozwijamy się wraz z jej rynkiem hotelowym. Pierwszy hotel - Amber Baltic Międzyzdroje - otwieraliśmy na początku lat 90., kiedy polskie hotelarstwo raczkowało. Potem rozszerzaliśmy działalność na kolejne obiekty w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Katowicach.
Ta ciągła obecność w kraju i nowe inwestycje pozwoliły nam na zdobycie doświadczenia i wiedzy na temat specyfiki polskiego rynku. 

Czy wyniki hoteli zarządzanych przez Vienna w Polsce w I połowie tego roku spełniły Państwa oczekiwania?
Jesteśmy zadowoleni z wyników zarządzanych przez nas hoteli, dlatego z optymizmem spoglądamy w przyszłość. Szczególnie cieszą nas sukcesy czterogwiazdkowych „design hoteli" - Andel's w Łodzi i Krakowie oraz Angelo w Katowicach.
Niezwykle pozytywny jest również stosunkowo wysoki wzrost gospodarczy Polski w porównaniu z innymi europejskimi krajami. Jest to istotne, gdyż Polacy stanowią ponad 40 proc. naszych klientów.

Dziękuję za rozmowę
Małgorzata Burzec-Lewandowska


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA