PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes Sfinksa: Chcemy wykorzystać potencjał naszych marek

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • 09 cze 2011 09:56

Prezes Sfinksa: Chcemy wykorzystać potencjał naszych marek

DM Trigon, który oferuje akcje Sfinksa, oszacował, że o 250 lokali powiększy się ta sieć w ciągu najbliższych 5 lat. Jak zdradza prezes Mariola Krawiec-Rzeszotek, spółka Sfinks planuje rozwój w oparciu o m.in.: wykorzystanie potencjału sieci Wook, która ma doścignąć Sphinxa, otwarcia w formacie "express" oraz zmieniony model franczyzy, która zdominuje lokale własne.

REKLAMA

Niedawno zakomunikowano, że w ciągu najbliższych 5 lat planowane jest otwarcie 250 nowych restauracji ... Jak będzie to wyglądało w podziale na sieci?

Planowany rozwój w głównej mierze oparty jest o dwie wiodące marki - Sphinx oraz Wook oraz ich "szybsze" koncepty , tzw. "expressy". Obecnie naszym liderem pod względem liczby restauracji jest Sphinx, więc myślimy też o szerszej ekspansji Sphinx Express. Niedawno uruchomiliśmy trzy lokale tego typu.

Tymczasem widzimy duży potencjał sieci Wook. Od początku roku otworzyliśmy dwie restauracje tej marki, w tym największą - na miejscu kultowej restauracji W-Z w Poznaniu. I właśnie o ten brand opieramy w najbliższych latach dynamiczny rozwój - zarówno jeśli chodzi o pełnowymiarowe restauracje, jak i "expressy". Chcemy, by Wook doścignął restauracje Sphinx.

W jakich lokalizacjach będą powstawały nowe restauracje? Czy będą to mniejsze czy większe miasta, deptaki, galerie handlowe a może osiedla? Jak ocenia Pani dostępność lokali i rynek nieruchomości, czy już „otrząsnął się" po kryzysie?

Poprzez to, że mamy dwa brandy i cztery koncepty, które skrojone są na różne powierzchnie, praktycznie jesteśmy w stanie opanować wiele różnych lokalizacji. W mniejszych centrach handlowych będziemy starać się uruchamiać „expressy", pełnowymiarowe restauracje - w dużych galeriach oraz w lokalizacjach miejskich.

Moim zdaniem jest jeszcze spory potencjał w dużych miastach. I tak w Warszawie czy Wrocławiu prowadzimy po jednej restauracji Wook, podczas gdy lokali Sphinx jest o wiele więcej i świetnie sobie radzą. Tu wykorzystamy potencjał sieci Wook. Dobierając lokalizacje w miastach będziemy brali pod uwagę charakterystykę ich mieszkańców, przekrój wiekowy czy potrzeby oraz styl życia.

W ostatnim czasie przybyło wiele nowych lokali, ponieważ - niezależnie od spowolnienia - firmy budowlane inwestowały. Kryzys wymusił też rotację i sporo restauracji czy nawet sieci przestało istnieć. Tę lukę można zagospodarować. Ponadto miasta sporo zyskały na dotacjach unijnych i już widać odrestaurowane starówki i rynki, przy których pojawiły się nowe możliwości otwarć restauracji. To wywołało odpływ klientów z galerii na rzecz tych wyremontowanych deptaków. Tam przenosi się życie miejskie. Powoli zmniejsza się też boom na galerie.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA