PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes Sfinksa: Chcemy wykorzystać potencjał naszych marek

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • 09 cze 2011 09:56

Prezes Sfinksa: Chcemy wykorzystać potencjał naszych marek

DM Trigon, który oferuje akcje Sfinksa, oszacował, że o 250 lokali powiększy się ta sieć w ciągu najbliższych 5 lat. Jak zdradza prezes Mariola Krawiec-Rzeszotek, spółka Sfinks planuje rozwój w oparciu o m.in.: wykorzystanie potencjału sieci Wook, która ma doścignąć Sphinxa, otwarcia w formacie "express" oraz zmieniony model franczyzy, która zdominuje lokale własne.

REKLAMA

Niedawno zakomunikowano, że w ciągu najbliższych 5 lat planowane jest otwarcie 250 nowych restauracji ... Jak będzie to wyglądało w podziale na sieci?

Planowany rozwój w głównej mierze oparty jest o dwie wiodące marki - Sphinx oraz Wook oraz ich "szybsze" koncepty , tzw. "expressy". Obecnie naszym liderem pod względem liczby restauracji jest Sphinx, więc myślimy też o szerszej ekspansji Sphinx Express. Niedawno uruchomiliśmy trzy lokale tego typu.

Tymczasem widzimy duży potencjał sieci Wook. Od początku roku otworzyliśmy dwie restauracje tej marki, w tym największą - na miejscu kultowej restauracji W-Z w Poznaniu. I właśnie o ten brand opieramy w najbliższych latach dynamiczny rozwój - zarówno jeśli chodzi o pełnowymiarowe restauracje, jak i "expressy". Chcemy, by Wook doścignął restauracje Sphinx.

W jakich lokalizacjach będą powstawały nowe restauracje? Czy będą to mniejsze czy większe miasta, deptaki, galerie handlowe a może osiedla? Jak ocenia Pani dostępność lokali i rynek nieruchomości, czy już „otrząsnął się" po kryzysie?

Poprzez to, że mamy dwa brandy i cztery koncepty, które skrojone są na różne powierzchnie, praktycznie jesteśmy w stanie opanować wiele różnych lokalizacji. W mniejszych centrach handlowych będziemy starać się uruchamiać „expressy", pełnowymiarowe restauracje - w dużych galeriach oraz w lokalizacjach miejskich.

Moim zdaniem jest jeszcze spory potencjał w dużych miastach. I tak w Warszawie czy Wrocławiu prowadzimy po jednej restauracji Wook, podczas gdy lokali Sphinx jest o wiele więcej i świetnie sobie radzą. Tu wykorzystamy potencjał sieci Wook. Dobierając lokalizacje w miastach będziemy brali pod uwagę charakterystykę ich mieszkańców, przekrój wiekowy czy potrzeby oraz styl życia.

W ostatnim czasie przybyło wiele nowych lokali, ponieważ - niezależnie od spowolnienia - firmy budowlane inwestowały. Kryzys wymusił też rotację i sporo restauracji czy nawet sieci przestało istnieć. Tę lukę można zagospodarować. Ponadto miasta sporo zyskały na dotacjach unijnych i już widać odrestaurowane starówki i rynki, przy których pojawiły się nowe możliwości otwarć restauracji. To wywołało odpływ klientów z galerii na rzecz tych wyremontowanych deptaków. Tam przenosi się życie miejskie. Powoli zmniejsza się też boom na galerie.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA