PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Słowo „kryzys" wypadło z nieruchomościowego słownika

  • Autor: Ewelina Kałużna, Colliers International
  • 18 mar 2014 14:43

Słowo „kryzys" wypadło z nieruchomościowego słownika

Wielu uczestników tegorocznych targów MIPIM podkreśla, że nastroje były znacznie lepsze, niż w poprzednich latach. Inwestorzy zgodnie twierdzą, że sytuacja na rynku nieruchomości znacznie się poprawia i widać powrót dobrej koniunktury - komentuje tegoroczne spotkanie w Cannes Ewelina Kałużna, dyrektor, Dział Powierzchni Biurowych, Reprezentacja Właściciela, Colliers International.

REKLAMA

Można powiedzieć, że słowo „kryzys" całkowicie wypadło z nieruchomościowego słownika. Wśród rynkowych graczy coraz większego znaczenia nabierają fundusze z Azji, które dysponują potężnym kapitałem. Co ciekawe, podczas MIPIM aktywni byli także przedstawiciele funduszu z Polski, którzy również zamierzają aktywnie inwestować na polskim rynku.

Tradycyjnie już największym zainteresowaniem wśród polskich miast cieszyła się Warszawa, ale tu problemem jest ograniczona podaż wysokiej jakości budynków. To powoduje, że zainteresowanie inwestorów przesuwa się w kierunku miast regionalnych, co dla polskiej gospodarki i kondycji rynku nieruchomości jest bardzo pozytywnym sygnałem, bo daje nadzieję na równomierny rozwój nie tylko centralnej części Polski. 

Poza tym miasta regionalne mają coraz lepszą ofertę, zarówno dla inwestorów kupujących gotowe projekty, jak i dla deweloperów. Władze poszczególnych miast zaczynają rozumieć jak ważne jest budowanie trwałych relacji z przedstawicielami biznesu, dlatego wystawiają się na MIPIM, promując swoje kluczowe projekty oraz grunty na sprzedaż. W tym roku w targach wzięło udział 57 przedstawicieli władz lokalnych takich miast, jak Warszawa, Wrocław, Kraków, Poznań, Gdańsk, Sopot, Katowice, Gliwice, Zielona Góra oraz Pruszcz Gdański. Ponadto, swoje stoiska miały też regiony, między innymi Wielkopolska oraz województwo lubelskie. Nie zabrakło także organizacji takich jak Agencja Mienia Wojskowego oraz Invest in Pomerania, która jak co roku promowała Pomorze wśród inwestorów obecnych na targach w Cannes. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA