PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Starbucks: Potencjał rozwoju polskiego rynku zachęca do nowych inwestycji

  • Autor: Propertynews.pl
  • 26 maj 2011 12:03

Starbucks: Potencjał rozwoju polskiego rynku zachęca do nowych inwestycji

Rynek kawiarniany w Polsce jest jednym z najdynamiczniejszych sektorów gospodarki. W ostatnich latach sektor ten odnotował niebywale szybki wzrost - mówi Agnieszka Kozłowska, Starbucks Brand Manager na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, w rozmowie z portalem Propertynews.pl.

REKLAMA

W tym roku Starbucks zadebiutował w Trójmieście. Jakie rynki sieć planuje zdobyć w kolejnych miesiącach?
Potencjał rozwoju polskiego rynku bardzo zachęca nas do nowych inwestycji. Od początku obecności w tym kraju deklarowaliśmy, że będziemy otwierać kawiarnie krok po kroku, po jednej, w starannie wybranych lokalizacjach i tam, gdzie chcą nas znaleźć klienci.
W tym roku planujemy dalszy rozwój w dużych miastach, zarówno na nowych dla nas rynkach, jak i tam, gdzie marka jest już obecna. Na początku kwietnia otworzyliśmy pierwszą kawiarnię w Trójmieście - w Gdańsku, a jeszcze w tym roku wprowadzimy Starbucks do Gdyni.

Jak ocenia Pani potencjał rozwoju polskiego rynku kawiarni?
Rynek kawiarniany w Polsce jest jednym z najdynamiczniejszych sektorów gospodarki. W ostatnich latach sektor ten odnotował niebywale szybki wzrost.
Kultura picia kawy nadal się rozwija i nie dotyczy już tylko dużych miast, ale również tych średniej wielkości. Dodatkowo, wyniki badania przeprowadzonego przez GfK Polonia dla dziennika Rzeczpospolita pokazały, że Polacy wydają w kawiarniach coraz więcej pieniędzy. Grupa klientów, którzy zostawiają w tego typu lokalach 21-30 zł, wzrosła z 18 proc. w 2003 roku do 28 proc. w 2008 roku. Z uwagi na fakt, że jedynie 8 proc. respondentów biorących udział w badaniu zadeklarowało, że odwiedza kawiarnie regularnie, potencjał wzrostu tego sektora jest ogromny. W ostatnim dwudziestoleciu konsumpcja kawy przez polskie społeczeństwo w domu i poza domem wzrosła trzykrotnie.

Jednak kryzys spowodował, że wiele sieci kawiarni zwolniło tempo rozwoju. Jaką lekcję z kryzysu wyciągnął Starbucks?
Starbucks odczuł wpływ recesji ekonomicznej wcześniej niż inne firmy, co pozwoliło nam zareagować stosunkowo wcześnie. Skoncentrowaliśmy się na tych obszarach, które byliśmy w stanie kontrolować, a mianowicie na swojej marce oraz na spełnianiu oczekiwań klientów - dostarczaniu im najwyższej wartości oraz oferowaniu niepowtarzalnej atmosfery i wyjątkowych wrażeń, które określamy jako Starbucks Experience.

Wśród preferowanych przez Starbucks lokalizacji są centra handlowe. Jak - z perspektywy najemcy - ocenia Pani sytuację na rynku centrów handlowych w Polsce?
Starbucks bardzo uważnie analizuje poszczególne rynki - bierzemy pod uwagę dostępne lokalizacje, miejsca korzystne pod względem natężenia ruchu pieszych. W Polsce nasze kawiarnie są zlokalizowane w różnych miejscach: zarówno w historycznych kamienicach, przy głównych węzłach komunikacyjnych, w budynkach biurowych, jak i w centrach handlowych. Każde otwarcie nowej kawiarni jest dla nas wyjątkowym wydarzeniem i nie ma jednej nadrzędnej zasady, którą kierujemy się przy wyborze lokalizacji.
Centra handlowe stanowią nie tylko miejsce zakupów, ale w coraz większym stopniu miejsce rozrywki, w którym można miło i ciekawie spędzić czas.

Czym chcą Państwo wyróżniać kawiarnie Starbucks spośród innych lokali sieci?
Aranżujemy lokale w taki sposób, aby jak najlepiej komponowały się z otoczeniem. Wystrój naszych kawiarni zależy w pewnym stopniu od miejsc, w jakich się znajdują. Ponadto oferujemy gościom wygodne krzesła oraz fotele, aby zapewnić im komfort. Na ścianach zamieszczamy zdjęcia ziaren kawy, plantacji, plantatorów. Klienci placówek znajdą również ciekawe informacje na temat działalności Starbucks, np. na temat inicjatywy StarbucksTM Shared PlanetTM, która stanowi nasze zobowiązanie etycznego postępowania i tworzenia lepszej przyszłości dla plantatorów, partnerów i innych środowisk przy zachowaniu najwyższej jakości produktów.

Dziękuję za rozmowę
Malgorzata Burzec-Lewandowska

Podobał się artykuł? Podziel się!

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA