PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wygrywamy ceną i asortymentem dostępnym od zaraz - cały wywiad z prezesem Bricoman Polska

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 sie 2012 13:34

Wygrywamy ceną i asortymentem dostępnym od zaraz - cały wywiad z prezesem Bricoman Polska

W dłuższej perspektywie stagnacja na rynku marketów budowlanych z pewnością minie. Polski rynek nie jest tak nasycony jak na Zachodzie, a Polacy wciąż mają niewielkie mieszkania - jedne z najmniejszych w Europie - które będą chcieli zmieniać na większe. Decydujący dla branży będzie wzrost gospodarczy, poziom wynagrodzeń i dostęp do kredytów hipotecznych - mówi w rozmowie z Propertynews.pl prezes Bricoman Polska, Arnauld Boule.

REKLAMA

Jak Pana zdaniem przedstawia się dziś sytuacja na polskim rynku marketów budowlanych?

Mamy do czynienia ze stagnacją. Dotyczy to nie tylko rynku marketów, ale także całego rynku budowlanego. Choć nie jest to jeszcze recesja, sytuacja nie jest najlepsza.

Na szczęście w naszym przypadku tej stagnacji nie widać. Bricoman różni się bowiem od innych sieci m.in. ceną, która jest zdecydowanie niższa niż u konkurencji. Poza tym ma duży zapas towarów dostępnych od ręki. Stajemy się coraz bardziej rozpoznawalną marką i notujemy duży wzrost obrotów.

Jak rozwinie się ten rynek?

W dłuższej perspektywie z pewnością przyjdzie postęp. Wynika to z tego, że obecnie Polacy mają dość ograniczone powierzchnie mieszkaniowe, jedne z najmniejszych w Europie. W przyszłości będą chcieli zwiększyć swoją przestrzeń życiową. Pytanie, jak szybko to nastąpi. Decydujący będzie tu wzrost gospodarczy i wzrost wynagrodzeń.

Czyli uważa Pan, że stagnacja niedługo się skończy?

Musi się skończyć. Gospodarka w Polsce nie jest w złej sytuacji, a na tle Europy jest jedną z lepszych. Gdy niepewność się ustabilizuje, a dostęp do kredytów hipotecznych będzie większy i  wzrosną potrzeby zakupowe, znów nastąpi przyspieszenie.

Jakie są różnice pomiędzy polskim rynkiem marketów budowlanych a europejskim?

Polski rynek jest młody. Sprzedaje się tu więcej materiałów technicznych i tańszych. Na zachodnich rynkach zauważamy większy udział materiałów droższych i o lepszej jakości w ogólnej sprzedaży, ale przede wszystkim dekoracyjno-wykończeniowych.

Rynek marketów budowlanych na Zachodzie jest też bardziej nasycony niż w Polsce, gdzie - z drugiej strony - lepsza jest sytuacja gospodarcza. To czynniki, które pozwalają wierzyć w szybszy rozwój rynku polskiego niż zachodniego.

Jak zatem radzi sobie Bricoman na polskim rynku?

Tak jak wspomniałem, od kilku lat mamy największy przyrost obrotów rok do roku na rynku. W 2009 rynek był bliski 0 proc., my mieliśmy wzrost o 10 proc. rok do roku. W 2010 roku wypracowaliśmy 15 proc. wzrostu, a w 2011 roku - 24 proc. rok do roku like for like. To największy przyrost na rynku marketów budowlanych.

Są trzy powody takiego stanu rzeczy. Mamy niższe ceny, a to liczy się szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego. Po drugie klienci, którzy przychodzą do nas, wracają i polecają sieć swoim znajomym. Po trzecie firma jest młoda, ma coraz lepsze produkty, obsługę i szerszą ofertę.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA