PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dyrektor ds. dobrego samopoczucia? Czemu nie!

  • Autor: Propertynews.pl
  • 04 gru 2014 12:45

Dyrektor ds. dobrego samopoczucia? Czemu nie!

Blisko 90 proc. kosztów operacyjnych firm stanowią zazwyczaj wydatki na pracowników. Rachunek jest więc prosty. Nawet drobna poprawa komfortu pracy i idącej za tym efektywności może przynieść firmom milionowe oszczędności w globalnej skali. Jak więc sprawić, żeby pracowało się lepiej? World Green Building Council zebrało 60 ekspertów z 40 organizacji i 20 krajów, by przenalizować setki badań. Efektem jest raport wskazujący, że klucz tkwi w poszukiwaniu biurowego ZEN.

REKLAMA

Nieobecności spowodowane problemami zdrowotnymi w Stanach Zjednoczonych kosztują firmy nawet do 2,5 tys. dolarów na pracownika rocznie. W Wielkiej Brytanii zły stan zdrowia psychicznego zatrudnionych przekłada się na dodatkowe wydatki przedsiębiorstw sięgające 30 miliardów funtów, natomiast w Australii blisko 7 miliardów dolarów. Wynika z tego jeden wniosek: zdrowy pracownik ma dla firmy ogromną wartość. Raport „Health, Wellbeing & Productivity in Offices" dostarcza mocnych dowodów na to, że do zdrowia wydatnie przyczynia się odpowiednio wyposażone i zaaranżowane biuro w zielonym budynku.

- Strategia zrównoważonego rozwoju obejmuje kilka obszarów. Jednym z nich jest wybór certyfikowanego budynku biurowego i rozwiązań technicznych, które przełożą się na oszczędności wody czy energii elektrycznej, drugim - wdrożenie programów z obszaru Sustainability edukujących pracowników, że nawet zmiana prostych nawyków przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego. Kolejny obszar to świadomość wpływu zrównoważonych rozwiązań na samych pracowników, ich samopoczucie i wydajność, a w ujęciu długofalowym również na kondycję przedsiębiorstwa. Już właściwa konfiguracja systemów klimatyzacji przyczynia się do tego, że pracownicy mniej chorują, a mniej zwolnień lekarskich to oszczędność czasu i pieniędzy dla firmy - komentuje Ewelina Karpińska, Koordynator ds. Zrównoważonego Rozwoju, Dział Zarządzania Nieruchomościami w Europie Środkowo - Wschodniej, JLL.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA