PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Odpoczynek w biurze?

Odpoczynek w biurze?
Aviva laureat Office Super Star 2017 w kategorii Wellness fot. mat. prasowe
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 12 mar 2019 15:26

Każdy z nas słyszał o sile tzw. „power nap” – krótkiej drzemki pozwalającej na szybką regenerację w ciągu dnia. Jak twierdzą naukowcy z Israel Institute of Technology, najlepszy czas na kilkunastominutowy sen to godziny 15.00-17.00. Tak się składa, że większość z nas jest wtedy w pracy. Na szczęście coraz więcej firm wyposaża swoje biura w strefy relaksu, a nawet w specjalne nap rooms, czyli pokoje przystosowane do spania. Z okazji Światowego Dnia Drzemki w Pracy, eksperci CBRE wyjaśniają jak pracodawcy umożliwiają pracownikom odpoczynek w miejscu pracy.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 12 mar 2019 15:26

- Drzemka tuż po godzinie 15.00 to niezły pomysł – pozwoli wykorzystać końcówkę pracowitego dnia efektywniej, co z pewnością zrekompensuje tych kilkanaście minut poza biurkiem. Oczywiście, trzeba z niej korzystać z umiarem. Widzimy, że część pracodawców ma odwagę łamać konserwatywne podejście do czasu pracy i aranżuje specjalne pokoje drzemek. Ci, którzy nie chcą iść aż tak daleko, z powodzeniem wprowadzają strefy chill-outu z pufami i fotelami czy chociażby zwiększają komfort przestrzeni kafeteryjnych - mówi Igor Czmyr, szef Działu Strategii Środowiska Pracy w CBRE.

Wieczorem nie tak efektywna

Krótki sen pomiędzy 15.00 a 17.00 okazuje się bardziej efektywny, niż drzemka po powrocie do domu, w godzinach 19.00-21.00. Ta późniejsza może nawet prowadzić do problemów z zasypianiem – twierdzą naukowcy z Israel Institute of Technology. Kilkanaście minut snu po 15.00 to nie tylko lepsza wydajność i mniejszy stres w ostatnich godzinach w biurze, ale również więcej czasu dla bliskich wieczorem, co pozytywnie wpływa na tzw. work-life balance.

Jak wskazują eksperci CBRE, liczba pokoi drzemek w biurach na razie nie wzrasta w dużym tempie, co wynika z obaw pracodawców i tradycyjnego podejścia do czasu pracy w biurze. Inaczej jest ze strefami do relaksu – ich popularność rośnie.

Chill-out w biurze na topie

Pokoje wypełnione pufami, sofami, fotelami, hamakami, siedziskami na podłodze w nowoczesnych biurach już nikogo nie dziwią. To nie tylko miejsce na odpoczynek, ale także spotkania biznesowe w nieformalnej atmosferze, która może pozytywnie wpływać na kreatywność. To miejsca, które cieszą się szczególną popularnością w firmach IT i spokrewnionych sektorach.

W dużych korporacjach i firmach międzynarodowych coraz częściej spotyka się pokoje hotelowe, z których mogą korzystać pracownicy po długim locie czy wielogodzinnych negocjacjach. Tak wymagająca praca potrzebuje zdecydowanie więcej, niż pokój drzemki, dlatego coraz więcej firm decyduje się łamać schematy. Mimo wszystko to wciąż domena organizacji z odpowiednią kulturą pracy, angażujących duże środki w aranżację biura.

Przerwa na kawę to też relaks

Korzyść firmie i pracownikom przyniesie nawet przearanżowanie miejsc spotkań przy ekspresie do kawy. Oprócz chwil wytchnienia, mogą być źródłem ciekawych pogawędek biznesowych. Szczególnie, że część firm zaczyna łączyć je ze strefami do video i telekonferencji. W efekcie można spędzać czas z filiżanką w ręku, nadal intensywnie pracując.

Polscy pracodawcy coraz częściej dostrzegają potencjał komfortowego biura dla rozwoju biznesu i przyciągania utalentowanych pracowników. Widać to co roku w konkursie OFFICE SUPERSTAR CBRE. W edycji 2018 wyróżniła się firma Codewise, która w swoim biurze ma aż 2 tys. mkw. przestrzeni wellness! Składają się na nią m.in. siłownia, sala jogi i pokój muzyczny.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.55.57
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.