PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wielkie oblężenie Dunajca

  • Autor: PAP
  • 31 lip 2013 11:31

Wielkie oblężenie Dunajca

Prawie 69 tys. turystów skorzystało od początku wakacji ze spływu Przełomem Dunajca, to bardzo dobry wynik, podobny jak o tej porze przed rokiem - ocenił szef pienińskich flisaków Jan Sienkiewicz.

REKLAMA

Jak powiedział PAP Sienkiewicz, w analogicznym okresie ubiegłego roku ze spływu skorzystała podobna liczba turystów. "Na tak dużą frekwencję wpływ miała sprzyjająca, stabilna pogoda w lipcu" - powiedział i dodał, że ze spływu korzystają głównie kuracjusze z uzdrowiska Szczawnica oraz turyści dojeżdżający do przystani flisackiej z Zakopanego.

Podczas wakacji przełomem Dunajca pływa na 275 łodziach 550 flisaków. Na jednej łodzi może płynąć od dziesięciu do dwunastu osób.

Spływ drewnianymi łodziami przełomem rzeki Dunajec to jedna z największy atrakcji turystycznych Małopolski. Podczas ubiegłorocznego sezonu - trwa on od kwietnia do końca października - z tej atrakcji skorzystało 275 tys. osób.

W tym roku osoba dorosła za przeprawę przełomem Dunajca na trasie od przystani początkowej w Sromowcach-Kątach do Szczawnicy zapłaci 49 zł, a do Krościenka 58 zł. Cena zawiera opłatę za wstęp do Pienińskiego Parku Narodowego. Bilet dla dziecka w wieku do 10 lat kosztuje o połowę mniej.

Trasa do Szczawnicy ma długość około 18 km i pokonanie jej zajmuje 2 godziny i 15 minut. Trasa do Krościenka jest o 5 km dłuższa i trwa o pół godziny dłużej.

Spływ przełomem Dunajca organizuje Polskie Stowarzyszenie Flisaków Pienińskich, działające od 1934 r.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA