PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

BCC do Metropolii: potrzebne spójne działanie miast wobec przedsiębiorców

  • Autor: PAP
  • 10 wrz 2018 08:19

BCC do Metropolii: potrzebne spójne działanie miast wobec przedsiębiorców Fot. Shutterstock

O określenie wspólnych dla wszystkich miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii zasad prowadzenia i opodatkowania działalności gospodarczej oraz stworzenie wspólnego systemu przetargów - zwrócili się w niedzielę do samorządowców GZM przedsiębiorcy z Business Centre Clubu.

REKLAMA

Apel ten sformułował podczas 23. Śląskiej Gali BCC w Promnicach kanclerz śląskiej loży tej organizacji Eugeniusz Budniok. Jak mówił, o potrzebie znalezienia dla Śląska nowego oblicza gospodarczego skupieni w niej przedsiębiorcy mówią od dawna. "Zatrzymanie młodych, dynamicznych ludzi z wykształceniem i pomysłami, to warunek przetrwania regionu" - akcentował.

Budniok główną część swojego wystąpienia odniósł do GZM, która powstała 1 lipca 2017 r., a zaczęła formalnie działać od 1 stycznia 2018 r. Organizacja - mocą ustawy przygotowanej dla tego regionu - zrzesza obecnie 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zamieszkałych łącznie przez blisko 2,3 mln osób. Z mocy ustawy zajmuje się m.in. transportem publicznym i planowaniem przestrzennym.

"Trzeba tworzyć inkubatory i parki technologiczne, wspierać innowacyjność i nowoczesne kreatywne myślenie. (…) Potrzebujemy dopływu świeżych idei, nowych pomysłów opartych o nowoczesne technologie - bez nich nie będzie Metropolii. Metropolia powinna stworzyć warunki do zbudowania nowej, silnej ekonomicznie przyszłości Śląska. Połączenie potencjału śląskich miast i tak przecież tworzących urbanistyczną całość to szansa na wzmocnienie gospodarki regionu" - diagnozował kanclerz śląskiej loży BCC.

Jak ocenił, z perspektywy marketingowej "przegraliśmy z ambicjami polityków". "Zamiast znanej już w świecie nazwy "Silesia", mamy "Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię". Dla wymuszających te zmiany polityków stanowi to potwierdzenie przełożenia ich politycznych możliwości na życie gospodarcze regionu i kraju, ale dla Metropolii oznacza to osłabienie jej wizerunku, kiedy mówimy o biznesie w skali międzynarodowej, gdzie znak towarowy, rozpoznawalna marka, ma wielkie znaczenie" - mówił Budniok.

Zaznaczył, że przedsiębiorcy z regionu mają wśród polityków "wielu sprawdzonych partnerów, zapewniających biznesowi solidne wsparcie". "Wielu jednak stwarza więcej problemów, niż szans. Wierzymy, że to tylko skutek tego, że nie byli nigdy przedsiębiorcami i niewiele wiedzą o specyfice działalności. Od nas więc zależy, jak szybko i dobrze poznają problemy i wymagania środowiska, jako że kształt Metropolii jest uwarunkowany od wielu czynników - w tym takich, jak struktura wewnętrzna Metropolii i relacje między władzami centralnymi i samorządowymi" - podkreślił.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.