PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Branża nieruchomości chce więcej sztuki w mieście

Branża nieruchomości chce więcej sztuki w mieście
Urban Land Institute wystartował z nową edycją cyklu Places + Spaces (mat.pras.)
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 mar 2019 13:29

W ciągu dwóch dekad ocena Warszawy w aspekcie „kulturalno-rozrywkowym” poprawiła się o blisko 9 proc. Dla porównania, wynik ten wynosi odpowiednio ponad +10 proc. dla czeskiej Pragi i 19 proc.  dla Bratysławy - wskazuje raport Mercer. Urban Land Institute wystartował z nową edycją cyklu Places + Spaces. To właśnie sztuka i jej wpływ na jakość życia w mieście była jednym z tematów przewodnich wydarzenia.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 mar 2019 13:29

Przez jednych kojarzone z publicznymi inwestycjami w imponujące muzea i galerie, dla innych – prywatne akcje o mniejszej skali, trafiającedo stosunkowo zamkniętego grona odbiorców –hasło „sztuka w mieście” budzi emocje niezależnie od punktu widzenia.

A co z artystycznymi inicjatywami tych, którzy bezpośrednio wpływają na zmiany zachodzące w miejskiej przestrzeni –deweloperami i współpracującymi z nimi planistami? Jak pokazała żywa dyskusja podczas Places + Spaces, sztuka i biznes to nierozłączna para, która pomaga budować pozytywny wizerunek miast, tworzyć atrakcyjną przestrzeń do życia i pracy, przyciągać uwagę nowych inwestorów, a tym samym stymulować rozwój gospodarczy.

Wprojekcie badawczym "Quality of Living" firmy Mercer – rankingu atrakcyjności miast dla pracowników mobilnych – rozrywka, kultura i sztuka zajmują równie ważne miejsce co bezpieczeństwo, dostęp do opieki zdrowotnej, rozwinięta komunikacja publiczna czy jakość powietrza. Obecny na  Places + Spaces Slagin Parakatil, dyrektor w Mercer, podkreślił, że oferta miasta „po godzinach” odgrywa ogromną rolę przy podejmowaniu przez pracowników biurowych decyzji o relokacjido miejsc często oddalonych o tysiące kilometrów od ich rodzinnych krajów. Znaczenie to rośnie zwłaszcza w przypadku pracowników, którzy migrują z rodzinami. Oprócz samego faktu istnienia instytucji kultury i sztuki kluczowe jest jednak, aby było to miejsca łatwo dostępne, zarówno pod względem ekonomicznym (ceny wstępu) jak i komunikacyjnym (np. centralna lokalizacja, łatwy dojazd komunikacją publiczną).

Jak wskazuje raport Mercer, w ciągu dwóch dekad ocena Warszawy w aspekcie „kulturalno-rozrywkowym” poprawiła się o blisko 9 proc.. Dla porównania, wynik ten wynosi odpowiednio ponad +10 proc. dla czeskiej Pragi i 19 proc. dla Bratysławy. Poprawia się też postrzeganie innych miast Europy Środkowo-Wschodniej – oceny Lublany, Zagrzebia czy Belgradu wzrosły o około 13-18 proc., przy czym dokonując porównań, należy mieć na uwadze wyzwania historyczne oraz polityczno-społeczne charakterystyczne dla poszczególnych krajów tej części kontynentu. W rankingu ogólnoeuropejskim, w analizowanej kategorii nie ma niespodzianek – na czele znajdują się takie miasta jak Paryż, Berlin, Londyn, Wiedeń czy Amsterdam. Warszawa plasuje się w połowie stawki, na równi m.in. z Lizboną.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.143.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.