PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają

  • Autor: Propertynews.pl
  • 14 paź 2011 10:16

„Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają". Dlaczego? Dlatego, że płacą swoje rachunki i jest to część ich kodeksu honorowego. Na wizerunek firmy w relacjach B2B, czy jest oceniana jako „odpowiedzialna biznesowo" wpływa również to, w jaki sposób podchodzi do tematu płacenia faktur.

REKLAMA

Nie mam na myśli terminów płatności, które są ustalane w drodze negocjacji, chociaż filozofia kredytowania działalności tzw. kredytem dostawcy czy podwykonawcy nie zawsze spotyka się z aprobatą, jeśli jednak bierzemy ją pod uwagę i odpowiednio do tego kształtujemy marżę, to mamy wpływ na planowanie biznesu.

Tymczasem w przypadku nieterminowych płatności takiego wpływu nie mamy, a ryzyko rośnie. Jest proste wydawałoby się rozwiązanie - firmy windykacyjne. Niestety - nie. Z jednej strony podnosi ono koszty (prowizja) i w dobie walki cenowej obniża konkurencyjność firmy. Z drugiej strony „psuje relacje", no bo przecież „dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają". Jeśli z kolei „delikatnie" staramy się monitorować płatności wewnętrznie, wówczas mamy do czynienia z prawdziwie kreatywnym zestawem usprawiedliwień.

Do najczęściej używanych należy powoływanie się na wielość szczebli decyzyjnych („dlatego tak długo trwa"), na nieobecność ważnego decydenta („jest na urlopie"), na zaginięcie faktury („przyślijcie duplikat"), na system informatyczny („zaginęło w systemie"), na oczekiwanie na wpłynięcie raty kredytowej lub wpływów z innego źródła, a nawet na wpłynięcie zwrotu z VAT.

Śmieszne? Wizerunkowo nie bardzo, bo o czym świadczy: firma ma bałagan, nie planuje urlopów i płatności, nie wie kiedy wpływają i kiedy mają wypłynąć pieniądze. I można tak wymieniać jeszcze parę innych wniosków. Zaskakująco temat nie dotyczy w większości małych firm - one nie mogą sobie pozwolić na nieterminowość, bo przecież terminy płatności to też taki „gentleman agrement".


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA