PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ma swoje logo

  • Autor: PAP
  • 11 wrz 2018 08:42

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ma swoje logo

Prosta litera M, przedstawiona z dodatkowym kształtem mogącym kojarzyć się z sercem czy matematycznym znakiem większości, została nowym logo Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

REKLAMA

Jak poinformowała Kamila Rożnowska z zespołu prasowego urzędu metropolitalnego, rozstrzygnięto konkurs na projekt logotypu dla Metropolii, natomiast w poniedziałek wybór ten został zatwierdzony przez zarząd GZM oraz zaprezentowany podczas sesji zgromadzenia Metropolii. Zwyciężyła propozycja Atelier Szewski Paweł Miszewski.

Jak ocenił jeden z członków komisji konkursowej Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu, atutem wybranego znaku jest to, że może on "żyć", przybierając różne formy, w zależności od sytuacji i kontekstu, w którym ma zostać wykorzystany. "W zwycięskim logo najbardziej doceniam zaproponowane przez autora sposoby w jakie można je rozwinąć i przetworzyć. Ta otwartość tego logotypu wydaje mi się bardzo ważna" - zaznaczył Siuda.

"Wydaje mi się, że taki styl projektowania jest projektowaniem przyszłości. Tworzony jest pewien koncept, proces, który jest pewnym, skończonym, autorskim - w tym przypadku - znakiem graficznym. Ale z drugiej strony wciąż daje wiele możliwości interpretacyjnych, a także daje autorowi możliwość przeprojektowywania go w różne inne formy" - wyjaśnił Siuda.

"Jest w tym coś bardzo przyszłościowego, jest w tym coś z myślenia procesami, partycypacyjnego, myślenia otwartego, a nie zamkniętego, dającego wyłącznie jedną odpowiedź" - dodał juror.

Przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak zasygnalizował, że logo będzie używane w wielu kontekstach wynikających z dziedzin, którymi zajmuje się metropolia, jak transport publiczny, smart city czy ochrona środowiska. "Myślę, że w każdym z tych obszarów chcielibyśmy mieć dedykowaną identyfikację. Nasze logo musi przeobrażać się i zmieniać, aby opisywać te obszary. Zwycięski projekt daje takie możliwości" - uznał Karolczak.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia powstała 1 lipca 2017 r., a zaczęła formalnie działać od 1 stycznia 2018 r. Organizacja - mocą ustawy przygotowanej specjalnie dla tego regionu - zrzesza 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zamieszkałych łącznie przez blisko 2,3 mln osób. Z mocy ustawy ma zajmować się m.in. transportem publicznym i planowaniem przestrzennym.

Dotąd w materiałach graficznych GZM posługiwała się różnymi wzorami zapisu swej nazwy. Podczas tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach w maju br. reklamowała się dużą pomarańczową literą "M", w którą wpisano białymi wersalikami pełną nazwę "Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia". Przedstawiciele Metropolii akcentowali jednak, że było to rozwiązanie tymczasowe.

  • 1
  • 2
  • Grafik Anonim 2018-09-13 10:52:25
    To logo jest.. cóż beznadziejne.. za bardzo Katowickie. Miało to przedstawiać Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolie, a nie.. Katowicką.. Niestety wygląda to fajnie i prosto, ale zarazem beznadziejnie nie pasuje do charakteru metropolii.. I ten kolor.. I nie.. nie jestem osobą, która brała udział w konkursie i nie wygrała.

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.