PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

GPW wprowadza szereg zmian do regulaminu rynku NewConnect

  • Autor: PAP
  • 29 kwi 2013 14:19

GPW zdecydowała o wprowadzeniu szeregu zmian w regulaminie rynku NewConnect. Zmiany koncentrują się w czterech obszarach: wymagań dotyczących wprowadzenia instrumentów finansowych, obowiązków informacyjnych, przejrzystości ofert prywatnych oraz polityki wobec Autoryzowanych Doradców.

REKLAMA

"Zmiany dotyczą zarówno wejścia spółki na rynek NewConnect, jak i również dalszego funkcjonowania spółki w obrocie giełdowym. Wprowadzane zmiany zostały sformułowane nie tylko na podstawie naszych wewnętrznych analiz, ale również opinii firm doradczych, ośrodków naukowych oraz środowisk inwestorów indywidualnych, takich jak np. SII" - powiedział na konferencji Adam Maciejewski, prezes GPW.

Wiceprezes GPW Beata Jarosz poinformowała, że nowe regulacje będą obowiązywać od 1 czerwca, z wyjątkiem zmian dotyczących zakresu raportu kwartalnego, które będą miały zastosowanie do raportów sporządzonych po 30 września 2013 r.

Przedstawiciele giełdy poinformowali, że zmiany koncentrują się w czterech obszarach: wymagań dotyczących wprowadzenia instrumentów finansowych, obowiązków informacyjnych, przejrzystości ofert prywatnych oraz polityki wobec Autoryzowanych Doradców (AD).

WYMAGANIA DOTYCZĄCE WPROWADZENIA INSTRUMENTÓW FINANSOWYCH

Zgodnie z przyjętymi przez GPW regulacjami spółki, które ubiegają się o wprowadzenie swoich instrumentów finansowych na GPW muszą spełnić następujące wymagania:

- minimalna wartość kapitału spółki to 500 tys. zł,

- bezwarunkowy obowiązek przedstawienia zbadanego sprawozdania finansowego za ostatni rok obrotowy,

- ograniczenie na okres 12 miesięcy możliwości wprowadzenia akcji o zróżnicowanych cenach: dla debiutantów - jeśli emisje nastąpiły w okresie krótszym niż 9 miesięcy, z kolei w przypadku spółek już notowanych pod uwagę będzie brana różnica pomiędzy ceną akcji wprowadzanych a średnią ceną akcji notowanych za okres 3 miesięcy,

- spółki zostały również zobowiązane do przedstawienia w Dokumencie Informacyjnym szerszych informacji m.in. na temat życiorysów członków zarządu i rady nadzorczej oraz w przypadku start-upów - opisu planowanych inwestycji i harmonogramu ich realizacji,

"Oceniamy, że kryterium 500 tys. jest bardzo umiarkowane i stanowi rozsądne minimum" - ocenił prezes Maciejewski.

OBOWIĄZKI INFORMACYJNE SPÓŁEK

Zmiany w zakresie obowiązków informacyjnych koncentrują się na zawartości raportów kwartalnych:

- raport kwartalny ma zawierać co najmniej: bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych oraz zestawienie zmian w kapitale własnym,

- emitenci zostaną zobowiązani do szerszego komentowania w raporcie czynników i zdarzeń wpływających na wyniki, a także przebiegu realizacji działań i inwestycji opisanych w Dokumencie Informacyjnym,

  • 1
  • 2

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.