PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

ING zbadał jak kryzys zweryfikował wydatki Polaków

  • Autor: PAP
  • 28 sty 2014 14:07

Globalny kryzys tylko częściowo zniechęcił Polaków do wydawania pieniędzy, jednak recesja gospodarcza zraziła Polaków do brania kredytów - wynika z badania ING.

REKLAMA

Większą niechęć do wydawania pieniędzy odczuwa 52 proc. ankietowanych Polaków, co jest trzecim najniższym wynikiem wśród badanych krajów. Jednocześnie 74 proc. ankietowanych przyznało, że od czasu wybuchu kryzysu finansowego czuje większą niechęć do zapożyczania się.

 - Z badania widać, że narasta poczucie głodu konsumpcji. Chcemy konsumować więcej, ale tym razem w mniejszym stopniu korzystając z finansowania zewnętrznego - powiedział ekonomista ING Banku Śląskiego Grzegorz Ogonek, komentując wyniki badania Finansowy Barometr ING.

56 proc. ankietowanych Polaków deklaruje, że posiada jakiekolwiek oszczędności, co jest drugim, obok Rumunii, najniższym wynikiem wśród badanych krajów.

Z opublikowanego we wtorek badania wynika, Polacy najczęściej oszczędzają na krótkoterminowe cele, a na wcześniejszą emeryturę oszczędza 5 proc. respondentów, co jest poziomem najniższym wśród badanych krajów.

43 proc. badanych Polaków przyznało, że do oszczędzania może ich zmotywować jedynie konkretny cel, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej odsetek takich odpowiedzi jest znacząco niższy.

Badanie przeprowadzono w październiku i listopadzie 2013 roku w 13. krajach europejskich na reprezentatywnej grupie 12 tys. 637 osób (dla Polski grupa wynosiła 1008 respondentów) na zlecenie Grupy ING przez IPSOS.

Podobał się artykuł? Podziel się!


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA