PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Katowice powalczą o inwestorów niestandardową promocją

  • Autor: PAP
  • 13 cze 2012 13:27

Katowice, wciąż kojarzone w Polsce głównie z górnictwem, przemysłem i imprezami w "Spodku", zamierzają postawić na niestandardową, zaskakującą i intrygującą promocję pod hasłem "Centrum nowych form" - zakłada nowa miejska strategia w tej dziedzinie. Samorządowcy doszli do wniosku, że potrzebne jest ożywienie wizerunku miasta, a to wymaga nowych, niestandardowych działań. Priorytetem ma być promocja Katowic jako dobrego miejsca m.in. do inwestowania.

REKLAMA

W środę zaprezentowano założenia nowej strategii promocji Katowic, stawiającej na eksponowanie bogatego dziedzictwa miasta i jego metropolitalnej skali, przy wykorzystaniu alternatywnych form przekazu i dotarcia do odbiorców. W najbliższych tygodniach strategia, obejmująca okres do 2020 r., będzie przedmiotem konsultacji społecznych. Później projektem zajmą się miejscy radni.

Symbolem graficznym stolicy regionu nie będzie już "Spodek", ale znane ze starań o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury serce, którego kolorystyka symbolicznie łączy przemysłowe korzenie oraz współczesną aktywność i wielobarwność miasta. Samorządowcy chcą budować jego wizerunek jako nowego europejskiego centrum alternatywnych, offowych, nowoczesnych trendów w kulturze, sztuce, edukacji, biznesie, a nawet w sporcie.

Twórcy strategii podkreślają też, że Katowice to centrum metropolii - miejsce spotkań mieszkańców całego regionu i europejskiego biznesu; miasto dumne ze swojego kulturowego i przemysłowego dziedzictwa.

"Nowy, docelowy wizerunek Katowic to miasto inspirujące, modne, bogate, nowoczesne, zaskakujące, innowacyjne; atrakcyjne zwłaszcza dla ludzi młodych; otwarte na nowe trendy w biznesie, atrakcyjne miejsce do mieszkania i do pracy" - tłumaczył Wojciech Czyżewski z firmy uczestniczącej w stworzeniu nowej strategii.

Aby osiągnąć założone cele, miasto chce postawić na działania promocyjne w alternatywnej formie. Chodzi o wybór niestandardowych kanałów dotarcia, zaskakującą i nowoczesną warstwę wizualną oraz intrygujący przekaz. Adresatem tych działań będą głównie mieszkańcy aglomeracji śląskiej.

Stworzenie nowej strategii promocji poprzedzono badaniami, w których uczestniczyło ok. 3,5 tys. osób. Badania potwierdziły, że Katowice wciąż są stereotypowo kojarzone głównie z górnictwem, przemysłem, zanieczyszczeniem oraz wielkimi wydarzeniami organizowanymi w "Spodku". Miasto nie jest postrzegane jako dobre miejsce do mieszkania i spędzania wolnego czasu.

Największymi projektami promocyjnymi wpływającymi na wizerunek Katowic w ostatnich latach były starania o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. (pod hasłem "Katowice - Miasto Ogrodów") oraz kampania "Miasto wielkich wydarzeń".

  • 1
  • 2
  • jurat 2012-09-24 15:40:40
    I to dobry przykład tego jak powinno się działać. Moja firma budowlana wykorzystała przede wszystkim podstawowe formy promocji. Mamy wpisy w serwisach branżowych takich jak Archiweb, a to naprawdę przynosi efekty oczekiwane. Niby jeden katalog, a już udało się w ten sposób zdobyć klientów. Tak więc nawet bez zbędnego kombinowania można wiele zdziałać.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA