PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kryzys został odwołany?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 27 maj 2011 14:03

Terapeuci ponastawiali mi kręgosłup i znów mogę przykleić się do komputera. Niestety, poinformowali mnie, że gatunek ludzki nie przeszedł jeszcze do etapu ewolucji, pozwalającego na siedzący tryb życia z komputerem na przedłużeniu dłoni. Fatalnie, przyjdzie nam poczekać jeszcze dziesiątki tysięcy lat.

REKLAMA

Niedawno poszukiwacze trendów, czyli tzw. trendhunterzy ogłosili listę produktów najbardziej „trendy" i jednym z nich były dżinsy z klawiaturą komputerową, wkomponowaną w nogawkę...

Przerwa w moim życiu zawodowym spowodowała że przegapiłam, jaka obecnie obowiązuje konwencja w odniesieniu do tematu kryzys. Wydawało mi się, że już jakiś czas temu ogłoszono koniec kryzysu - przynajmniej w mediach. Nie zdążyłam się przyzwyczaić do myśli, że już będzie dobrze, kiedy dopadły mnie alarmujące, skomasowane informacje: nie tylko dług publiczny przekracza już na głowę jednego Polaka 20 000 zł, ale jeszcze chwieje się w posadach strefa euro za sprawą Grecji, a Polskę ostrzega się przed zgubnym przykładem. Zagrożone są fundusze, m.in. dla Polski, na rozwój infrastruktury drogowej i kolejowej, a sprężyny trampoliny zwanej „EURO 2012" wydają się szwankować. Potrójna podwyżka stóp procentowych w ciągu jednego roku, trudne kredyty i ponowne zastanawianie się ekonomistów, czy znowu ekonomicznym cyklom oprze się wyłącznie frank szwajcarski. I do tego kreatywne uzasadnianie przez polityków i ekonomistów przeciwstawnych koncepcji na tzw. zagwarantowaną przyszłość starzejących się obywateli w ramach OFE. Wszystko to nie skłania konsumentów do nadmiernego optymizmu. Jaka zatem będzie przyszłość dźwigni polskiej gospodarki - patriotyzmu konsumpcyjnego?

W efekcie zmian koniunktury już chyba na stałe zaistniał nowy gatunek konsumenta, tzw. konsument rozważny, czyli smart consumer, który wybierając towar obraca go i przymierza, stwierdza, ze jeszcze sobie sprawdzi w Internecie, a może poczeka na wyprzedaże lub inne okazje, a w przypadku dużych miast - sprawdzi też w outlecie. Czy to dobrze czy źle? Czy na jego decyzje będzie miał wpływ tzw. event, zabawa, atmosfera? Co dla niego będzie dobrym doświadczeniem zakupowym (shopping experience)? Już wkrótce, na początku czerwca, będziemy o tym dyskutować na konferencji organizowanej przez PRCH.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA