PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Program promocji polskiego przemysłu odzieżowego za granicą

  • Autor: PAP
  • 15 mar 2012 08:29

Polska odzież, dodatki i galanteria skórzana będzie promowana za granicą. Program finansowany ze środków unijnych ma zapewnić polskim firmom udział w misjach gospodarczych, szkoleniach i imprezach targowych w Rosji, Skandynawii i krajach Bliskiego Wschodu.

REKLAMA

"Polska moda. Stworzona z inspiracji" to projekt, który ma pomóc polskim przedsiębiorcom z branży modowej zaistnieć na międzynarodowych rynkach.

Projekt w latach 2012-14 realizować będzie Związek Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego w Łodzi (związek używa skrótu PIOT) wraz z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi. Podpisano umowę na jego realizację z Ministerstwem Gospodarki, które w ciągu trzech lat przeznaczy na ten cel 15 mln zł - poinformował w środę prezes PIOT Tadeusz Wawrzyniak.

Projekt adresowany jest do producentów odzieży, odzieży skórzanej i roboczej, dodatków, z branży futrzarskiej, pończoszniczej oraz bielizny. Mogą oni składać wnioski o udział w programie do sierpnia br. Przewiduje on promocję producentów odzieży detalicznej w Rosji, Kazachstanie, na rynkach skandynawskich oraz w krajach Bliskiego Wschodu i basenu Morza Kaspijskiego. Producenci odzieży ochronnej i roboczej będą promowani na rynku francuskim i niemieckim.

Projekt zakłada dofinansowanie udziału przedsiębiorców m.in. w misjach gospodarczych na tych rynkach czy udział w prestiżowych targach m.in. CIFF w Kopenhadze, CPM w Moskwie czy CPI Collection Premiere w Stambule. W grę wchodzi również udział w najważniejszych imprezach modowych w Polsce: Fashion Week Poland w Łodzi i Targach Mody w Poznaniu. Dla segmentu odzieży korporacyjnej, ochronnej i specjalnej znaczącą rolę odegrają targi w Paryżu i Duesseldorfie.

Raz w roku mają być organizowane przyjazdy kupców i dziennikarzy z tych rynków do Polski. Przewidziano też promocję polskich producentów w tamtejszej prasie branżowej, a także szkolenia eksportowe z zakresu marketingu wystawienniczego, handlu zagranicznego czy strategii budowania marki na rynkach zagranicznych.

Przedstawiciele PIOT przyznają, że rynki te wybrano po analizach i konsultacjach z przedsiębiorcami, uznając, że tam polski przemysł odzieżowy ma największe szanse zaistnienia. W przypadku odzieży detalicznej nie wybrano np. rynku niemieckiego czy francuskiego, bo - jak przyznał Wawrzyniak - polskie firmy nie mają tam zbyt dużych szans; rynki te są zdominowane przez duże sieci dystrybucyjne.

Wawrzyniak ocenił, że najbardziej kontrowersyjny jest pomysł promocji w Turcji, ale - jak zaznaczył - tam właśnie koncentrują się kontakty handlowe krajów Zatoki Perskiej, basenu Morza Śródziemnego, a także basenu Morza Kaspijskiego, czyli np. Armenii i Gruzji.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA