PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Samorządy stawiają na turystykę rowerową

  • Autor: PAP
  • 10 lut 2014 08:17

Budowa 190 km trasy rowerowej przecinającej Świętokrzyskie, dofinansowana z funduszy UE dla Polski Wschodniej, inspiruje samorządy do budowy kolejnych długodystansowych ścieżek. Według prognoz może to przyciągnąć setki tysięcy nowych turystów.

REKLAMA

Sama promocja liczącej prawie 2 tys. km trasy rowerowej, która do końca 2015 roku połączy pięć wschodnich województw ma kosztować 25 mln zł. Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniesie ok. 274 mln zł, z czego ponad 223 mln zł będą pochodziły z Programu Operacyjnego "Rozwój Polski Wschodniej" jeszcze z poprzedniego okresu programowania.

"Widać, że ten projekt pociąga za sobą kolejne plany inwestycyjne nie tylko w bazę noclegową. Kolejne gminy chcą przyłączyć się do trasy, budując własne ścieżki" - powiedział PAP dyrektor departamentu odpowiedzialnego za promocję i turystykę w Urzędzie Marszałkowskim w Kielcach Jacek Kowalczyk.

Według niego pomysł budowy ścieżki krzyżującej się z główną trasą pojawił się m.in. w Nowej Słupi (powiat kielecki). "Jest propozycja na nową perspektywę unijną, aby połączyć tą miejscowość z Rakowem ścieżką biegnącą wzdłuż drogi wojewódzkiej" - powiedział.

Podobne pomysły pojawiają się także w "uzdrowiskowym zagłębiu". Chodzi o połączenie taką ścieżką Buska Zdroju z Solcem Zdrój.

"Samorządowcy zaczęli myśleć o trasach rowerowych, jako wzmocnieniu gospodarki turystycznej, wzbogacenia oferty, szczególnie na obszarach niezurbanizowanych, wiejskich. Patrząc na to jak rozwija się w Polsce sprzedaż rowerów, widać te szanse" - ocenił Kowlaczyk.

Plany na budowę "międzywojewódzkiej" trasy dla rowerzystów ma starosta kazimierski Jan Nowak, który marzy o połączeniu w ten sposób swojego powiatu z Małopolską i Krakowem oraz świętokrzyskimi miastami Ponidzia. W przyszłości zakłada nawet, że trasa mogłaby sięgać Kielc i wspomnianej "rowerowej autostrady" Polski Wschodniej.

"Mamy trasę po dawnej kolei wąskotorowej, która łączyła Kocmyrzów (k. Krakowa - PAP) z Kazimierzą Wlk. i dalej do Wiślicy i Pińczowa (Świętokrzyskie). Część samorządów przejęła już grunty od PKP. Ścieżka mogłaby zostać poprowadzona po dawnym nasypie kolejowym" - powiedział Nowak.

Starosta przyznał, że w imieniu 17 samorządów, które porozumiały się w tej sprawie, ogłosi przetarg na opracowanie koncepcji trasy. Według Nowaka pierwszy etap Kazimierza Wielka-Pińczów mógłby zostać ukończony już w 2016 roku.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA