PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Społeczne galerie

  • Autor: Anna Malcharek
  • 01 cze 2015 10:08

Społeczne galerie Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding

Na rynku centrów handlowych obiekty III i IV generacji są już powszechnym zjawiskiem, zwłaszcza w największych miastach Polski. W miejscowościach mniejszych, do 100 tys. mieszkańców, galerie handlowe również zaczynają ze sobą konkurować poprzez wzbogacanie swoich ofert o coraz to szersze spectrum usług.

REKLAMA

Nikogo nie dziwi już dziś kino, klub fitness, czy nawet prywatne przychodnie lekarskie – wszystkie te komponenty stają się tym, co może odróżnić obiekt od lokalnej konkurencji i zapewnić mu przewagę nad innymi. W przypadku spadającego footfallu, z którym muszą się mierzyć zarządcy centrów handlowych, każdy nowy sposób na przyciągnięcie klienta – lub zagwarantowanie mu maksymalnie szerokiej oferty handlowo – usługowo – rozrywkowej pod jednym dachem – wydaje się być zabiegiem naturalnym, a w przypadku obiektów starszej generacji - wręcz koniecznym.

Wraz z rozwojem komponentu rozrywkowego i rekreacyjnego w obiektach handlowych nastąpiły wyraźne zmiany społeczne i kulturowe. Centra handlowe coraz częściej traktowane są nie tylko jako destynacje zakupowe, ale miejsce spędzania wolnego czasu, nierzadko całymi dniami. Przejęły więc funkcje rynków miejskich podejmując realizacje zadań kulturalnych, ale jednocześnie stając się miejscem spotkań społecznych. Stawia to przed zarządcą zupełnie nowe wyzwania, które wymagają wpisania w działalność komercyjną kontekstu lokalnego wraz z jego oczekiwaniami.

W takiej sytuacji współpraca z lokalnymi podmiotami, instytucjami kultury, środowiskami sportowymi, organizacjami pozarządowymi, czy fundacjami jest wręcz konieczna i warto dbać o to, by przebiegała ona w sposób harmonijny oraz z poszanowaniem obopólnych zobowiązań i korzyści. W ten właśnie sposób funkcje społeczne realizujemy w obu naszych istniejących centrach handlowych: w Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Bielsko-Biała.. Zarządcy obu centrów są bardzo otwarci i chętnie pomagają w organizacji akcji charytatywnych, zbiórek funduszy czy żywności, ale również zajęć wyrównawczych dla młodzieży i dzieci ze środowisk borykających się z rozlicznymi problemami. Doskonałym przykładem jest tu m.in. współpraca Gemini Park Tarnów ze Stowarzyszeniem Siemacha, gdzie podopieczni korzystają z bogatej oferty zajęć oraz warsztatów plastycznych, muzycznych, edukacyjnych i sportowych. Stowarzyszenie mieści się w budynku zlokalizowanym tuż obok tarnowskiego Gemini, a jego młodzi podopieczni ściśle współpracują z zarządcą obiektu, pomagając mu przygotowywać i organizować odbywające się na jego terenie eventy. Tego typu placówka edukacyjno-wychowawcza przy centrum handlowym jest jedną z pierwszych w Polsce oraz Europie, a jej budynek powstał w ramach budowy obiektu, i był zaplanowany już na etapie jego projektowania. Gemini Holding jako spółka, a także jej prezes i założyciel, Rafał Sonik, blisko współpracują z „Siemachą” od samego początku swojej działalności. Otwarcie placówki w Tarnowie było niejako „ukoronowaniem” naszej kooperacji, ale też początkiem nowego projektu, który próbujemy zaszczepić również w galeriach innych inwestorów w całej Polsce. Cieszymy się, gdy widzimy, jak nasz przykład współpracy z Siemachą jest wdrażany w życie u innych zarządców obiektów handlowych i idea „nowoczesnych podwórek” rozszerza się na skalę ogólnopolską.

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.