PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W 2011 roku sieć zmieniło ponad 1 mln użytkowników "komórek"

  • Autor: PAP
  • 23 sty 2012 18:06

W ubiegłym roku sieć zmieniło 1,06 mln użytkowników telefonii komórkowej w Polsce. Najwięcej przeszło do P4, operatora sieci Play, a najwięcej odeszło z PTC, operatora sieci T-Mobile - wynika z szacunków portalu Telepolis.pl.

REKLAMA

W całym 2011 roku operatora zmieniło o 200 tys. osób więcej niż rok wcześniej i 650 tys. więcej niż w 2009 roku. W IV kwartale ub.r. Polacy przenieśli 283 tys. numerów - o 1 tys. więcej, niż w III kwartale.

Kolejny kwartał z rzędu największym beneficjentem tych zmian jest Play - w ubiegłym roku do tej sieci przeszło 753 tys. użytkowników, a odeszło 32 tys.

Na kolejnym miejscu znalazł się PTK Centertel, operator Orange - z sieci odeszło 325 tys. użytkowników, a do sieci przeszło 116 tys. Polkomtel stracił 328 tys. klientów, a zyskał 95 tys. nowych, natomiast PTC odpowiednio 369 tys. i 88 tys.

W październiku ub.r. swoją działalność zakończył GaduAir, operator wirtualny telefonii komórkowej. Jak podał wtedy operator, decyzja ta została "podyktowana względami biznesowymi, czyli głównie trudną sytuacją operatorów MVNO (wirtualnych - PAP) na polskim rynku usług komórkowych oraz praktycznym rachunkiem kosztów, zysków i prognoz związanych z utrzymywaniem i rozwojem sieci GaduAir".

W związku z tą decyzją swój numer z tej sieci w IV kwartale ub.r. przeniosło prawie 5 tys. osób. Zdaniem analityków, część klientów GaduAir mogła przejść do mBank mobile. Operator ten w tym okresie zwiększył swój bilans na plus o ponad tysiąc numerów, co nie zdarzało mu się w poprzednich kwartałach.

W 2011 roku w całkowitym bilansie ponad 500 numerów pozyskał CenterNet (z którego usług korzystać rozpoczęły spółki z grupy Zygmunta Solorza-Żaka, m.in. dziennikarze Polsatu), Cyfrowy Polsat oraz FM Group. Po około 500 numerów w bilansie straciła Mova, należąca do Grupy Integer.pl oraz Mobilking z Grupy MNI. Pozostali operatorzy zyskiwali bądź tracili po kilkadziesiąt numerów.

"Polacy z roku na rok coraz chętniej przenoszą numery między sieciami, są coraz bardziej świadomi swoich praw. Dynamika wzrostu jednak wyraźnie maleje, co pozwala szacować, że w przyszłym roku sieć zmieni zapewne nie więcej niż 1,3-1,4 mln numerów. Ma to związek z kończącą się wojną cenową i stopniowym równaniem ofert sieci Play do trzech największych konkurentów, czyli Orange, Plusa i T-Mobile" - powiedział PAP Witold Tomaszewski z Telepolis.pl.

Od początku lipca 2009 r., zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, przenoszenie numeru telefonu komórkowego jest bezpłatne i powinno trwać jeden dzień. W przypadku telefonii stacjonarnej może trwać maksymalnie dwa tygodnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.