PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce stale rośnie

  • Autor: KPMG
  • 11 gru 2013 13:24

Wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wyniosła w tym roku 10,8 mld zł. Oznacza to wzrost o blisko 5,9 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Do 2016 r. wartość tego rynku wzrośnie o 20 proc., do 12,9 mld zł - szacuje KPMG. Większość firm sprzedających dobra luksusowe w Polsce pozytywnie ocenia sytuację na rynku - informuje Marketing przy Kawie.

REKLAMA

W 2013 r. w Polsce mieszkało 786 tys. osób zamożnych i bogatych (o dochodach rocznych brutto przekraczających 85 tys. zł). W 2012 r. było ich 768 tys. Jak wynika z raportu Global Wealth Databook 2013, wydanego przez Credit Suisse, w Polsce mieszka 45 tys. osób, które można zaliczyć do kategorii HNWI (high net worth individuals, mających płynne aktywa o wartości przekraczającej 1 mln dol.).

Potencjalni konsumenci dóbr luksusowych to jednak nie tylko HNWI oraz osoby zamożne i bogate. Obok nich funkcjonuje w Polsce duża grupa osób aspirujących do zamożności, o ponadprzeciętnych dochodach (miesięcznie 3,7-7,1 tys. zł brutto), które pozwalają sobie na okazjonalne zakupy dóbr luksusowych o mniejszej wartości.

KPMG szacuje, że w 2013 r. było nieco ponad 2 mln takich osób, zaś ich łączny roczny dochód wyniósł około 97 mld zł.

Od 2009 r. zauważalny jest stały wzrost obecności dóbr luksusowych na polskim rynku. Na skutek wejścia w 2013 r. do Polski trzech nowych graczy (Louis Vuitton, Maserati, Rolls Royce) dostępnych było 69 proc. marek luksusowych.

Dynamika wzrostu udziału marek obecnych na rynku jednak słabnie - w porównaniu z poprzednią edycją raportu odnotowano wzrost o 1 p.p., co wskazuje na stopniowe nasycenie polskiego rynku dóbr luksusowych.

 

Największy wzrost obecności marek luksusowych zanotowała branża motoryzacyjna (o 5 p.p.). Mimo że w segmencie alkoholi i używek nie zaszły znaczące zmiany, charakteryzuje go największa dostępność towarów luksusowych - polski konsument może nabyć 88 proc. z nich.

 

Z analizy wynika także, że w Polsce w dalszym ciągu większą popularnością cieszą się salony multibrandowe niż monobrandowe. 30 proc. producentów i dystrybutorów wszystkich dóbr luksusowych dostępnych w kraju decyduje się na otwarcie sklepu monobrandowego, co oznacza wzrost o 1 p.p. w porównaniu z poprzednim rokiem. Większość firm sprzedających dobra luksusowe w Polsce pozytywnie ocenia sytuację na rynku, na którym prowadzi działalność. Respondenci mają też optymistyczne przewidywania co do przyszłości - szacują, że w ciągu trzech najbliższych lat wartość sprzedaży dóbr luksusowych nad Wisłą wzrośnie średnio o 20 proc.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA