PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jest problem? Jest UOKiK

  • Autor: PAP
  • 11 sty 2017 07:00

Jest problem? Jest UOKiK Fot. Fotolia

Od wtorku konsumenci i przedsiębiorcy zainteresowani polubownym rozwiązaniem konfliktu mogą się zgłaszać o pomoc do urzędu antymonopolowego - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Rozwiązanie takie przewiduje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów.

REKLAMA

Jak podał UOKiK nowe regulacje weszły w życie w środę. "W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy udzielający pomocy konsumentom i przedsiębiorcom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów" - informuje UOKiK. 

Urząd antymonopolowy poinformował ponadto, że we wtorek na stronie internetowej UOKiK uruchomiono rejestr podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów. Będą do niego wpisywane podmioty, które będą miały prawo do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Podmioty takie, jak zaznacza urząd, muszą działać według określonych zasad i spełniać określone wymagania. Będą też monitorowane przez prezesa UOKiK. Ponadto dane zawarte w rejestrze oraz wszelkie ich zmiany przekazywane będą do Komisji Europejskiej. Wnioski o wpis do rejestru można składać od 10 stycznia 2017 r.

Urząd apeluje do konsumentów, by korzystali z metod pozasądowego rozwiązywania sporu, jeżeli sprzedawca odrzucił ich reklamację. "Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu dostarczenia wszystkich informacji podmiotowi, który się nią zajmuje" - napisano.

"Postępowanie powinno być bezpłatne. Jednak podmiot, który będzie rozwiązywał spór, może wprowadzić odpłatność, ale w nieznacznej wysokości" - zastrzega UOKiK.

UOKiK zwraca się ponadto do przedsiębiorców, którzy zgadzają się na pozasądowe rozwiązywanie sporów lub zobowiązanych do tego przez prawo (jak w przypadku banków), by informowali o tym na swojej stronie internetowej i we wzorcach umów, które zawierają z konsumentami. Chodzi o podanie nazwy podmiotu, do którego może się zwrócić konsument, by rozwiązać spór oraz wskazanie np. adres jego strony internetowej.

Urząd przypomina, że w przypadku odrzucenia reklamacji, zawsze trzeba poinformować konsumenta o tym, czy przedsiębiorca zgadza się na rozwiązanie sporu pozasądowo lub czy nie wyraża na to zgody.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.