PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kolejne zmiany w przepisach ułatwiających życie przedsiębiorcom w Senacie

  • Autor: PAP
  • 19 maj 2014 08:26

Ustawą, dzięki której w prawie 70 sprawach przedsiębiorcy będą mogli online składać wnioski zajmie się w tym tygodniu Senat. "To jest realizacja idei deregulacji oraz e-administracji w bardzo praktycznym wymiarze" - mówi PAP Mariusz Haładyj, wiceminister gospodarki.

REKLAMA

Ustawa o standaryzacji niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych powstała w Ministerstwie Gospodarki, Sejm uchwalił ją w kwietniu.

"Spotykaliśmy się z opiniami przedsiębiorców, którzy mówili, że byłoby im dużo łatwiej gdyby mogli drogą elektroniczną załatwiać z urzędami określone sprawy. W ten sposób narodziła się idea, żeby w ramach działań deregulacyjnych, czyli mających na celu uproszczenie otoczenia prawnego przedsiębiorców, umożliwić w jak największej liczbie konkretnych procedur komunikację elektroniczną. Istotą ustawy standaryzacyjnej jest doprowadzenie do możliwości załatwiania konkretnych procedur administracyjnych przez internet" - powiedział PAP Haładyj.

Ustawa nakłada obowiązek określenia i udostępnienia wzorów pism w formie dokumentów elektronicznych dla określonych procedur administracyjnych. Dzięki temu wprowadzone zostaną jednolite w skali kraju wzory pism, przede wszystkim dotyczące wydawania zezwoleń, wpisów do rejestrów czy wydawania zaświadczeń. Wzory będą precyzyjnie określać zakres wymaganych danych określonych w przepisach prawa dla konkretnej procedury i zawierać informacje, jakie dokumenty (np. załączniki) należy dołączyć.

"Po wejściu w życie ustawy przedsiębiorca wejdzie na portal ePUAP (elektroniczna platforma usług administracji publicznej - PAP), wypełni formularz i drogą elektroniczną złoży np. wniosek o zezwolenie. Z jednej strony będzie to wygodne a z drugiej - ograniczy liczbę wezwań przedsiębiorców do uzupełnienia braków w składanych dokumentach, ponieważ w formularzu będzie dokładnie określone, jakie informacje należy podać organowi administracji. Znacząco przyspieszy to przeprowadzenie postępowań, ale również zwiększy pewność i przejrzystość tych procedur." - podkreślił Haładyj. Dodał, że przedsiębiorcy będą mogli wybrać, czy złożą wypełniony formularzy w postaci papierowej czy elektronicznej.

Ustawa przewiduje, że udostępnione zostaną wzory prawie 70 wniosków określonych w 22 ustawach. Będą to m.in. wnioski ws.: zgłoszenia rozbiórki obiektów budowlanych, wykreślenia z rejestru organizatorów turystki i pośredników turystycznych, wydania zezwolenia na prowadzenia zbiorowego zaopatrzenie w wodą, prowadzenia zbiorowego odprowadzania ścieków, zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych.

Ponadto online będą dostępne: wzór zgłoszenia świadczenia usług detektywistycznych na terytorium Polski, wnioski o: wykreślenie z rejestru działalności detektywistycznej, wydanie zezwolenia na prowadzenie punktu aptecznego, o wpis do ewidencji, zmianę w ewidencji lub wykreślenie z ewidencji zakładów leczniczych dla zwierząt, o zmianę lub wykreślenie w rejestrze podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia, wzór zawiadomienia składanego przez przedsiębiorcę zagranicznego przed rozpoczęciem działalności w zakresie pośrednictwa pracy, doradztwa personalnego, pośrednictwa zawodowego lub pracy tymczasowej.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.