PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kolejne zmiany w przepisach ułatwiających życie przedsiębiorcom w Senacie

  • Autor: PAP
  • 19 maj 2014 08:26

Ustawą, dzięki której w prawie 70 sprawach przedsiębiorcy będą mogli online składać wnioski zajmie się w tym tygodniu Senat. "To jest realizacja idei deregulacji oraz e-administracji w bardzo praktycznym wymiarze" - mówi PAP Mariusz Haładyj, wiceminister gospodarki.

REKLAMA

Ustawa o standaryzacji niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych powstała w Ministerstwie Gospodarki, Sejm uchwalił ją w kwietniu.

"Spotykaliśmy się z opiniami przedsiębiorców, którzy mówili, że byłoby im dużo łatwiej gdyby mogli drogą elektroniczną załatwiać z urzędami określone sprawy. W ten sposób narodziła się idea, żeby w ramach działań deregulacyjnych, czyli mających na celu uproszczenie otoczenia prawnego przedsiębiorców, umożliwić w jak największej liczbie konkretnych procedur komunikację elektroniczną. Istotą ustawy standaryzacyjnej jest doprowadzenie do możliwości załatwiania konkretnych procedur administracyjnych przez internet" - powiedział PAP Haładyj.

Ustawa nakłada obowiązek określenia i udostępnienia wzorów pism w formie dokumentów elektronicznych dla określonych procedur administracyjnych. Dzięki temu wprowadzone zostaną jednolite w skali kraju wzory pism, przede wszystkim dotyczące wydawania zezwoleń, wpisów do rejestrów czy wydawania zaświadczeń. Wzory będą precyzyjnie określać zakres wymaganych danych określonych w przepisach prawa dla konkretnej procedury i zawierać informacje, jakie dokumenty (np. załączniki) należy dołączyć.

"Po wejściu w życie ustawy przedsiębiorca wejdzie na portal ePUAP (elektroniczna platforma usług administracji publicznej - PAP), wypełni formularz i drogą elektroniczną złoży np. wniosek o zezwolenie. Z jednej strony będzie to wygodne a z drugiej - ograniczy liczbę wezwań przedsiębiorców do uzupełnienia braków w składanych dokumentach, ponieważ w formularzu będzie dokładnie określone, jakie informacje należy podać organowi administracji. Znacząco przyspieszy to przeprowadzenie postępowań, ale również zwiększy pewność i przejrzystość tych procedur." - podkreślił Haładyj. Dodał, że przedsiębiorcy będą mogli wybrać, czy złożą wypełniony formularzy w postaci papierowej czy elektronicznej.

Ustawa przewiduje, że udostępnione zostaną wzory prawie 70 wniosków określonych w 22 ustawach. Będą to m.in. wnioski ws.: zgłoszenia rozbiórki obiektów budowlanych, wykreślenia z rejestru organizatorów turystki i pośredników turystycznych, wydania zezwolenia na prowadzenia zbiorowego zaopatrzenie w wodą, prowadzenia zbiorowego odprowadzania ścieków, zezwolenia na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych.

Ponadto online będą dostępne: wzór zgłoszenia świadczenia usług detektywistycznych na terytorium Polski, wnioski o: wykreślenie z rejestru działalności detektywistycznej, wydanie zezwolenia na prowadzenie punktu aptecznego, o wpis do ewidencji, zmianę w ewidencji lub wykreślenie z ewidencji zakładów leczniczych dla zwierząt, o zmianę lub wykreślenie w rejestrze podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia, wzór zawiadomienia składanego przez przedsiębiorcę zagranicznego przed rozpoczęciem działalności w zakresie pośrednictwa pracy, doradztwa personalnego, pośrednictwa zawodowego lub pracy tymczasowej.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA