PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowa ustawa odmieni oblicze handlu w internecie

  • www.portalspozywczy.pl
  • 08 gru 2014 07:31

25 grudnia 2014 r. zacznie w Polsce obowiązywać ustawa o prawach konsumenta, wprowadzająca przepisy zawarte w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady Europy. W związku z tym w życie wejdą nowe regulacje prawne związane z prowadzeniem handlu, także za pośrednictwem Internetu. Dzięki temu przedsiębiorcy będą mieli znacznie większe możliwości w odniesieniu do rozwoju działalności w wymiarze transgranicznym.

REKLAMA

Wraz ze zmianą przepisów klient będzie musiał zostać poinformowany o wszelkich warunkach zamówienia już w chwili otrzymania oferty - co oznacza, że wszystkie informacje wprowadzone za pośrednictwem ustawy powinny znajdować się na stronie internetowej sklepu. Są to m.in.:

Pełne dane kontaktowe przedsiębiorcy (także numer telefonu);
Termin odstąpienia od umowy;
Koszty zwrotu;
Pełna cena towaru (zawierająca podatek);
Sposób oraz termin zapłaty;
Wskazanie sytuacji, w których klient nie może odstąpić od umowy.

Co ważne, najpóźniej w chwili dostarczenia towaru lub dobra, przedsiębiorca będzie miał obowiązek przekazania klientowi potwierdzenia zawarcia umowy, zawierającego m.in. wszystkie wymienione powyżej informacje.

Jeszcze wcześniej, bo maksymalnie w momencie przejścia do składania zamówienia, kupujący będzie musiał zostać poinformowany o ewentualnych ograniczeniach związanych z dostarczeniem towaru np. możliwą odległością.

Dzięki nowej ustawie konsument zyska prawo do obejrzenia towaru w taki sam sposób, jak gdyby miało to miejsce w sklepie stacjonarnym. W przypadku stosowania go w sposób dowolny i doprowadzenia do uszkodzenia będzie on musiał normalnie ponieść koszt zmniejszenia wartości rzeczy.

W odniesieniu do handlu treściami cyfrowymi, sprzedający będzie musiał poinformować klienta o sposobie ich funkcjonowania czy bieżącej ochrony oraz niezbędnych wymaganiach sprzętowych.

Transparentność kosztów

Nowa ustawa wprowadzi także sporo zmian jeśli chodzi o przejrzystość kosztową ofert internetowych. Przede wszystkim wprowadzony zostanie wymóg wyraźnego potwierdzenia ze strony klienta, że jest poinformowany o obowiązku zapłaty w momencie finalizowania przez niego zamówienia - oznacza to, że przycisk, którym ostatecznie potwierdza się zakup powinien być zatytułowany np. „transakcja z obowiązkiem zapłaty". Oprócz tego sprzedający najpóźniej w momencie złożenia zamówienia przez klienta, musi otrzymać jego zgodę na wszystkie ewentualne dodatkowe płatności - oznacza to, że np. nie mogą istnieć żadne domyślne opcje, które trzeba świadomie odrzucić, aby nie zostały dodane do koszyka. Ponadto sprzedawca nie będzie miał prawa żądać dodatkowych kosztów za wybór określonego sposobu zapłaty - to znaczy, że nie będzie mógł nakładać większych prowizji za np. płatność kartą, niż te które sam ponosi z tego tytułu.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA