PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Są nowe wytyczne UOKiK dotyczące koncentracji

  • Autor: PAP
  • 28 sty 2015 08:01

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przedstawił zasady kontaktów z przedsiębiorcami, którzy załatwiają sprawę w Urzędzie. Podał także aktualne wytyczne odnośnie zgłaszania zamiaru koncentracji, mające ułatwić firmom przejście przez tę procedurę - informuje PAP.

REKLAMA

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował we wtorek zasady, którymi będą kierować się pracownicy Urzędu w kontaktach z przedsiębiorcami.

Jak podał UOKiK w komunikacie, nowe reguły wewnętrzne mają ułatwić kontakty urzędników z przedsiębiorcami "z poszanowaniem przepisów prawa i zasad sprawiedliwości proceduralnej". Podstawową zasadą ma być możliwość bezpośredniego kontaktu przedsiębiorcy z Urzędem, tak aby mógł on przedstawić swoje stanowisko.

Podczas rozmowy przez telefon, co stanowi najczęstszą formę kontaktu z Urzędem, przedsiębiorcy mogą liczyć na informacje lub czynione ustalenia przede wszystkim o charakterze techniczno-organizacyjnym (potwierdzenie wpływu pisma, umówienie się na przegląd akt postępowania) oraz podstawowe informacje prawne.

Chodzi o kwestie takie jak wyjaśnienie wątpliwości co do zakresu przekazywanych do Urzędu przez przedsiębiorcę informacji i dokumentów (w tym na wezwanie Urzędu), udzielenie podstawowej informacji prawnej na temat istoty postawionego zarzutu czy określenie statusu postępowania i przewidywanego terminu jego zakończenia.

Zgodnie z wytyczanymi, przedsiębiorca nie może natomiast oczekiwać informacji o ustaleniach wynikających z zebranych w postępowaniu dowodów i kierunku rozstrzygnięcia postępowania.

Podobne informacji można uzyskać komunikując się z Urzędem drogą mailową.

UOKiK podał także wytyczne dotyczące spotkań z przedstawicielami Urzędu. Jak zaznaczono, spotkanie takie może pełnić wyłącznie funkcję pomocniczą i nie może ono służyć przeprowadzaniu dowodów.

Ze względu na zasadę przejrzystości, ze strony Urzędu w spotkaniu uczestniczyć powinno co najmniej dwóch pracowników, a z każdego spotkania, które odbyło się w toku postępowania przed Prezesem UOKiK sporządza się notatkę, wskazującą miejsce i datę spotkania, imiona i nazwiska oraz stanowiska służbowe lub funkcje jego uczestników. Od tych zasad będzie można odstąpić tylko w wyjątkowych okolicznościach.Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przedstawił zasady kontaktów z przedsiębiorcami, którzy załatwiają sprawę w Urzędzie. Podał także aktualne wytyczne odnośnie zgłaszania zamiaru koncentracji, mające ułatwić firmom przejście przez tę procedurę - informuje PAP.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.